за

Колку можело да биде брз тркачки Mercedes од 1937 година?

Владеењето на аеродинамиката беше вештина на конструкторите уште пред повеќе од осум децении. Mercedes-Benz W 25 Avus тогаш постигнуваше неверојатни 380 km/h.

Заоблена форма и површини што преоѓаат меко една во друга се главна одлика на тркачкиот Mercedes-Benz W 25. Тој е една од првите „сребрени стрели“ и нормално е дека каросеријата му е лакирана сребрено.

Три тркачки автомобили на Mercedes-Benz со аеродинамична каросерија стартуваа на меѓународната трка на патеката Авус во Берлин, на 30-ти мај 1937 година. Техничарите имаа само малку ограничувања и на трката можеа да ги искористат сите свои знаења и ресурси, за да го направат најбрзиот и најдобриот автомобил.

Трите автомобили изгледаа слично, но се разликуваа во техниката. Mercedes W 25 со додавка во името „Stromlinienrennwagen“, што во превод е тркачко возило со аеродинамична каросерија, поседуваше 5,6-литарски мотор со 12 цилиндри и ознака MD 25 DAB. Другите две возила користеа 5,7-литарски осумцилиндарец M 125 F од тогашниот формула болид W 125.

Трите возила завршија победнички. Рудолф Карачиола победи во првата трка, втората трка ја реши Манфред фон Браухич, додека конечен победник во завршната трка беше Херман Ланг.

New item by Automedia MK / Google Photos

Победите во голем дел се должеа на аеродинамичноста. Возилата на правците постигнуваа до 380 km/h. Дури и во тогаш новиот, прочуениот северен свијок на Авус, болидите возеа 370 km/h. За споредба, тогашниот формула болид W 25 со тркала на отворено и со 4,7-литарски осумцилиндарец од 1936 година постигнуваше 300 km/h.

Автомобилот на Фон Браухич се базираше на рекордерскиот W 25 со 12-цилиндарец, што се користеше во 1936 година. Тој беше совршена основа за тогашната „најбрза трка во светот“ на Авус. Таков опис за трката даде Херман Ланг. Каросеријата на W 25 беше променета драстично за трката на Авус.

New item by Automedia MK / Google Photos

На возачите им се гледаше само главата над каросеријата на W 25 за трката на Авус. По седнувањето на возачите, над кокпитот се прицврстуваше метален поклопец, што ги покриваше рамениците и рацете. Како заштита од воздушните струи служеа три мали панели, поставени на поклопецот.

New item by Automedia MK / Google Photos

Единственото чувство во возењето на тогашните болиди најверно го опишува самиот Херман Ланг: „За правилно да се извози северниот свијок на Авус, свијок каков што не постои на друго место и претставува голем проблем, потребен беше многу тренинг. Прво не можев да го одвојам погледот од линијата што ја прикажува средишната линија на патеката. Подоцна се охрабрив и гледав настрана. Кога ќе погледнев десно, имав единствен впечаток како да ќе се качувам по вертикален ѕид, а кога ќе погледнев лево, ми изгледаше како длабоко под мене да има море од лица, што го исполнуваа внатрешниот дел од свијокот.“

New item by Automedia MK / Google Photos

Во тркачкото трио на Авус, инженерите ги применија искуствата што ги стекнаа при поставувањето рекорди во 1936 година. Уште тогаш се работеше во воздушен тунел, којшто се наоѓаше во Фридрихсхафен. Техничарите тогаш опишуваа дека само отпорот на воздух на тркалата што стојат на отворено одзема три четвртини од моќноста на моторот.

New item by Automedia MK / Google Photos
New item by Automedia MK / Google Photos

Сите модели на Mercedes-Benz што се во понуда на македонскиот пазар, со цени и детални технички податоци, како и можност за споредба, можете да ги погледнете на нашиот онлaјн-каталог Автосалон МК, на следниот линк https://avtosalon.mk/inventory/?marka=mercedes-benz

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

SsangYong бара нов инвеститор, стариот не плати

Баварија ги продава запленетите автомобили од италијанската мафија