за

Совршената аеродинамика на Škoda Octavia

Четвртата генерација на Škoda Octavia е меѓу лидерите во аеродинамичност во својата класа. Чешкиот производител ги открива предизвиците со кои се соочуваше да го постигне резултатот што служи за пример.

Совршената аеродинамика на ŠKODA OCTAVIA

Броевите 0,24 и 0,26 не кажуваат многу. Но, тие се вредностите на коефициентот на воздушен отпор на ŠKODA OCTAVIA и OCTAVIA COMBI. Toкму овие вредности ги поставуваат овие два автомобили на самиот врв, и тоа не само во нивниот сегмент.

Извонредната аеродинамика на новата генерација на OCTAVIA и во двете верзии е резултат на долгогодишен развој и усогласување. Интензивната соработка помеѓу тимот за аеродинамика и многу други полиња за технички развој придонесе за процес од многу чекори кои го дадоа следниот резултат.

Развојот на аеродинамиката на нов автомобил започнува со студии што овозможуваат мерки за намалување на воздушниот отпор на моделот. Ова значи дека првиот чекор во работата се одвива во виртуелната околина на симулациски програми користејќи CFD, или компјутерска динамика на течности. Значи компјутерите им помагаат на програмерите да го симулираат однесувањето на автомобилите при проток на воздух.

New photo by Automedia MK / Google Photos
New photo by Automedia MK / Google Photos

 

„Ние правиме околу 80% од нашата работа со овој метод. Толку е точно што можеме да ги засноваме важните одлуки врз резултатите од симулацијата“, вели Павла Поликиќ, која работи на развој на аеродинамиката.
„Симулацијата во виртуелно опкружување сочинува околу 80% од нашата работа“. – Павла Полички, координатор за аеродинамика G1 и G3.

На пример, овие симулации покажаа дека активната аеродинамична карактеристика позната како т.н. ролетни за ладилник ќе го намали воздушниот отпор. OCTAVIA е првиот модел на ŠKODA каде што ова решение доаѓа како стандардно во сите верзии. „Ова е многу комплексно решение, што го развивме со специјалисти за мотори уште од самиот почеток“, вели Војтич Худешек во име на тимот за Аеродинамика. Четирите делови на ладилникот можат да го исклучат воздушниот пристап до долниот дел на ладилникот, што го подобрува протокот на воздух. „Решението ги намалува емисиите и исто така заштедува пари на клиентите“, додава тој.

„Употребата на активна аеродинамична карактеристика познати како ролетни за ладилник ги намалува емисиите и исто така заштедува пари на клиентите“. – Војтех Худечек инженер за развој – Надворешна Аеродинамика.

Друга нова карактеристика на аеродинамиката што се покажа корисна во првите симулации е AirCurtain. Тркалата на едно возило многу влијаат на аеродинамиката на автомобилот, но AirCurtain гарантира дека воздухот што тече околу браникот создава еден вид аеродинамична завеса околу тркалата.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Мерењето на прототипот во размер од 1:1 се одвива релативно брзо, додека бројни други симулации сè уште се во развој. Во овој момент, сè уште има многу работи што можат да се променат во дизајнот на автомобилот, така што „автомобилот“ е направен од исечена пена. Но, има многу технологија што се крие под површината: просторот за моторот, на пример, е целосно опремен, затоа што ова има голем ефект врз аеродинамиката на автомобилот.

Однесувањето на воздухот во задниот дел на автомобилот не е под влијание само на дизајнот на задниот дел. Сè е меѓусебно поврзано, така што некои феномени што се случуваат на предната страна можат да имаат негативни влијанија на задниот дел. „Иако имаше два различни тима кои работеа на моделите на OCTAVIA, тие мораа да соработуваат така што нивните идеи за одредени делови на возилото не штетат на перформансите на останатите“, велат Војтич Јакубец и Војтич Худешек, кои ги водеа двајцата тимови. Резултатот од оваа соработка е јасен: и двете верзии се аеродинамички одлични. Големиот спојлер на вратата на багажникот значително помогна на Combi верзијата, на пример.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Тркалата се еден вид алхемија. „Работејќи со дизајнерскиот тим, успеавме да ги направиме аеродинамични и убави во исто време“, вели Јакобец со гордост. Како и CFD, ŠKODA користи уникатно техничко решение за развој на тркала, што овозможува брзо тестирање на разни облици на 3D печатени тркала во воздушен тунел. Секој различен дизајн и големина на тркалото има различен ефект врз аеродинамиката на автомобилот. Стандардот WLTP го прави неопходно тестирањето на секоја алтернатива за целите на известувањето за емисиите.

„Работејќи со дизајнерскиот тим, успеавме да ги направиме тркалата аеродинамични и убави во исто време.“- Војтич Јакубец, специјалист – Пресметки, Надворешна Аеродинамика.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Комплетните прототипови на автомобили излегуваат на израз во една од последните фази на развој на аеродинамиката. Контрастните бои се користат во воздушниот тунел за да се провери како водата патува низ телото на автомобилот во движење. Ова е направено затоа што производителот на автомобили треба да бидете сигурни дека возачите можат да видат добро од нивните странични прозорци и ретровизорите.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Последната фаза од работата на тимот на аеродинамиката вклучува мерење на конечните прототипови на резултатите во воздушниот тунел за хомологација на сите верзии. За таа цел се користат тунелите на Volkswagen AG и AUDI, како и универзалниот тунел на универзитетот во Штутгарт.

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

На кинескиот електро-специјалист Nio му се брза за Европа

На кинескиот електро-специјалист Nio му се брза за Европа

haval f7 Great Wall Motors одбележува 30 години на автомобилската сцена

Great Wall Motors одбележува 30 години на автомобилската сцена