за

Топ 10 Најпродавани модели во Европа во март

toyota yaris 20 godini
toyota yaris 20 godini

Времето не е најпогодено да се зборува за „нај“ продажба, имајќи предвид дека браншата на четири тркала е погодена од кризата и дека постои неизвесност како пазарот ќе се развива понатаму по стивнувањето на пандемијата. Автомобили се продаваат, некој повеќе од друг.

Автомобилската бранша најмалку остана поштедена од корона-кризата. Производството повеќе не можеше да се организира, затоа што илјадници добавувачи испорачуваат делови за еден модел, па затоа и фабриките мируваа нешто подолго од еден месец. Секако, мораше одново да се организира и работењето, да се обезбеди заштита на вработените. На крај, иако тоа е најважната алка во целиот синџир, купувачите се почувствуваа несигурни за да вложуваат во нов автомобил.

Сето тоа доведе глобалната продажба во јуни да достигне 5,55 милиони возила, или 39% помалку од март лани. Пазарот досега не помни толкав пад, поголем дури и од светската финансиска криза во ноември 2008, кога беше забележан пад од 25 проценти.

Кина, Европа, САД, сите големи пазари за автомобили имаат двоцифрен пад во март, но Европа е погодена најсилно. Во 27-те држави во ЕУ, продажбата на патнички автомобили во март регистрирала 848.800 возила – тоа е за 52% помалку во споредба со март во 2019 година.

Во скандинавските држави имаше најмал пад во продажбата, таму веќе е вообичаена онлајн-продажбата; Испорака на возила за 3 до 7 денови

Во некои европски држави, кризата помалку се почувствува во автомобилската продажба. Во Финска и Литванија, пазарот опадна незначително. Во овие држави немаше строго ограничување на движењето, а онлајн-продажбата на возила веќе прераснува во стандардна постапка. Испораката на возила трае меѓу 3 и 7 работни денови. Ист е случајот со Шведска, кадешто пазарот имаше минус од девет проценти.

Наспроти тоа, најсилно беа погорени пазарите во Италија, Франција, Шпанија, Австрија, Ирска, Словенија, Грција и Португалија. Наспроти март 2019, кога сите овие пазари заедно апсорбирале 634.600 автомобили, годинава нивниот вкупен пазар се скусил на само 161.800 возила.

Меѓу одделните марки и модели, исто така се појавуваат разлики. Volvo XC40, на пример, се продавал само за 5% послабо отколку лани. Audi и Mercedes, пак, ја зголемиле продажбата на своите E-Tron и GLE за 86, односно 213 проценти.

Првото што се забележува секако е вицешампионското место за Tesla Model 3. Голем скок има и кај Mini, кој ја заокружува водечката десетка. Ford Focus е позициониран високо, затоа што продажбата му е стабилна уште од стартот, истото важи и за Mercedes A-Class. Промена на позициите има кај Toyota. Најпродаван модел на Јапонците досега беше Corolla, но во март нејзиното место го зазеде Yaris. Големите пазари веќе се подготвуваат за претстојната генерациска замена и го нудат популарниот мал автомобил со екстра опрема и акциски цени. Впрочем, истото е веќе случај и кај македонската Toyota. Дополнителен поттик дава присуството на хибриден модел во гамата на Yaris.

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Audi e-tron Sportback го освојува виртуелниот свет

Audi e-tron Sportback го освојува виртуелниот свет

Volkswagen ги поврзува фабриките во облак од податоци

Volkswagen ги поврзува фабриките во облак од податоци