Продажбата на најголемиот пазар на автомобили во светот веќе една година е во опаѓање. Постојат повеќе причини за тоа. Единствено нема криза за луксузните возила, но тоа не важи за сите премиум марки.
По вртоглавите бројки за раст на продажбата, кинескиот автомобилски пазар веќе една година е во опаѓање. Продажбата на патнички возила, СУВ, комбиња и доставни возила во мај се намали за 12,5 проценти во споредба со истиот месец лани, на 1,61 милион возила. Тоа е веќе дванаесетти месец со постојано намалување на продажбата.
Секако дека постои загриженост во кинеските здруженија на производители и увозници на возила. Токму домашните производители трпат најмногу штета од слабеењето на купувачкиот дух на Кинезите. Само продажбата на домашните марки се намалила за една четвртина. Единствено нема криза за премиум марките. Кај нив има зголемување на продажбата за близу десет проценти.
Повеќе од 20 години, кинескиот автомобилски пазар познаваше само еден тренд, нагоре
Слабеењето на пазарот започна со царинскиот спор меѓу САД и Кина, кој предизвика несигурност кај потенцијалните купувачи во големата азиска земја. Во последниот период се надоврзува и несигурноста на домашната економија. Автомобилскиот пазар во Кина во 2018 година првпат забележа пад по повеќе од 20 години.
Кина е најважен единечен пазар за концерните Volkswagen, Daimler и BMW. Продажбата на возила од марките Mercedes и BMW продолжува да расте, затоа што добростоечките Кинези и натаму особено ги ценат премиум марките од Германија. Единствено Audi го пропушта овој тренд, со малиот пад во продажбата во Кина во првите пет месеци.
Skoda го подготвува и петтиот СУВ-модел за Кина
Автопилотот на Tesla поскап поради високите царини за Кина
Кина за годинава очекува продажба на 28 милиони возила
Кинескиот BYD отвора четврта фабрика, капацитет за уште 400K електромобили