Големата лимузина со хибриден погон беше на проверка на еколошката погодност кај клубот АДАК. Дел од тестот секако е потрошувачката на гориво. Најреално и најточно, Lexus ES на тестот потроши исто колку градски автомобил – со внимателно возење.
Toyota RAV4 Hybrid прва го мина новиот круг тестови на еколошката погодност на актуелните модели кај клубот АДАК и ги доби високите четири еко-ѕвезди. Петметарската премиум лимузината Lexus ES300h, којашто пролетоска беше на тест и во Аутомедиа, на мерењето на еколошката погодност кај АДАК само ја потврди улогата на јапонскиот концерн како еден од најголемите заштитници на животната средина во автомобилската бранша.
Во еко-рангирањето на автомобилскиот клуб, Lexus ES 300h освои 76 од можни сто бодови, односно четири од максимални пет ѕвезди. Луксузната лимузина со системски 218 КС покажа вредност на просечната потрошувачка од 5,5 литри на сто километри, како при мерењето на пробни валци, така и во реални услови на возење. Во услови на градско возење, кога електромоторот е уште повеќе активен и поинтензивно е полнењето на батеријата при секое полнење и забавување, беше измерена уште пониска потрошувачка: 4,3 литри.
Серијата ES на Lexus првпат е достапна во официјалната продажна мрежа на марката во Европа. Моделот е „големо име“ на пазарот во САД и практично е присутен исто колку и првата моделска серија LS. Тоа што Јапонците решија да го понудат петметарскиот крстосувач и на европскиот пазар се должи на преоѓањето на платформата TNGA, со нејзините бројни варијации. Суштинското што го нуди платформата е новата динамика во возењето и чувството на поголема ангажираност на возачот – токму тоа се фактори што го привлекуваат интересот на европските купувачи. Секако дека и во секој друг аспект Lexus ES 300h ги исполнува високите стандарди на марката.
Техниката на ES 300h работи во уште еден „новодојденец“ во Европа, во Toyota Camry
Основата на хибридниот систем е 2,5-литарскиот атмосферски четирицилиндарец, новиот менувач и преработената батериска единица. Моторот, вообичаено работи според еткинсоновиот принцип и со степенот на ефикасност од 41 проценти се вбројува меѓу бензинските мотори што најголем дел од енергијата на горивото претвораат во движечка сила.
Меѓу посебностите на краткоодниот атмосферец спаѓаат правите вшмукувачки канали во главата на моторот, силно закосените вентили со ласерски заварено седиште на вентил, инјектори со повеќе отвори, варијабилно управување на брегастото вратило во вшмукувачкиот тракт, како и во пумпата за масло и системот за ладење со варијабилна работа.
Не е изненадување тоа што на екотестот на АДАК предничи Prius Hybrid со 94 од 100 бодови, заедно со Prius Plug-in Hybrid со 97 бодови, како и првата лимузина со водороден погон Mirai (93 бодови).
Податоци за еко-тестот на Lexus ES 300h во АДАК
Потрошувачка |
4,5 / 5,5 l/100km (Фабричка вредност / Измерена вредност) |
Потрошувачка на тест на АДАК |
4,3 / 4,9 / 7,4 l/100km (град / пат / автопат) |
Емисија на СО2 |
103 (150) g / km Според производител (измерено) |
Штетни материи |
HC: 13 mg/km CO: 687 mg/km NОx: 2 mg/km PM10 (маса): 0,5 mg/km PM10 (количина): 8,70584 10¹¹/km |
Моќност |
160 kW (218 КС0 |
Работна зафатнина |
2487 ccm |
Класа на штетни материи |
Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC (WLTP) |
Вид на погон |
Хибриден погон |