Клубот АДАК ја тестираше емисијата на штетни материи кај 45 модели во изминативе три месеци. Притоа важеа многу построги правила отколку досега. Во новиот EcoTest на клубот, емисијата се мери и во вистински сообраќај. Само два дизела се најдоа во Топ 10, најчистиот бензинец го има Mitsubishi Space Star. Тестот откри и многу бензинци со лоша емисија.
Клубот АДАК воведе нови правила за одредување на потрошувачката и емисијата на штетни материи при тестирањето на еколошката погодност на автомобилите во својот EcoTest. Сега се постигнуваат многу пореални вредности, отколку со нормите што ги користат производителите на автомобили и различни институции. Возачите на тој начин добиваат појасна слика при изборот на штедлив автомобил со колку е можно пониска емисија на штетни материи. Најважниот новитет е во тоа што автомобилите кои ќе го поминат првото тестирање на пробни валци, продолжуваат да се тестираат во поглед на издувните гасови во реален сообраќај.
Погонот на метан може да им конкурира на хибридниот и електричниот погон
Почнувајќи од септември годинава, клубот изврши мерења на потрошувачката и емисијата кај 45 модели според новите правила. Петте најдобро рангирани возила имаат електричен и хибриден погон, вклучувајќи и еден модел со погон на метан. Електричниот BMW i3 е на првото место со максимални 100 бодови, постигнати со 50 бодови за потрошувачката и 50 бодови за емисијата. Второто место припаѓа на хибридната Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive, трет е електричниот Nissan Leaf Acenta, обата со по 94 бодови.
Хибридниот погон не му гарантира висок пласман на Hyundai Ioniq, само 13-то место
Користењето метан како погонско гориво е сосема доволно за Skoda Octavia Kombi 1.4 TSI G-Tec Style да се најде на четвртото место. Најдобар бензинец е Mitsubishi Space Star 1.2 Clear Tec Top, на осмото место. Од вкупно 26 тестирани модели со дизел мотор, само два модела успеаја да се пласираат во водечката десетка: Mercedes E220 d 9G-Tronic (на 7-мо место) и BMW 118d Urban Line Steptronic (на 9-то место).
Дизелите во реалноста имаат многу полоша емисија отколку во лабараторија
Мерењата потврдија дека повеќето возила со дизел мотор во реални услови на возење имаат превисока емисија на штетни материи, без оглед на користената техника за пречистување на издувните гасови. Со овие резултати, АДАК испраќа апел до производителите „да користат техника за пречистување на издувните гасови којашто ефикасно ја намалува емисијата во сите работни режими“. Двата модела што се најдоа во Топ 10 докажуваат дека тоа е изводливо.
Додека најголемиот дел од дизелите мораат да се соочуваат со висока емисија на азотни оксиди (NOx), повеќето современи бензинци со директно впрскување имаат висока емисија на честички (PM). Дека тоа не се однесува само на моделите со силни мотори, како Ford Focus RS, покажува примерот со Volkswagen Tiguan 1.4 TSI или Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFlex Edition, коишто не освоија ниту еден бод во поглед на емисијата на штетни материи. Покрај тоа, кај Opel за првпат е измерена и зголемена емисија на NOx, што досега не беше случај кај бензинците.
Градското мини smart fortwo се покажа како голем загадувач на воздухот
Најлоша емисија во поглед на емисијата на неразградливи честички има smart fortwo. Бензинецот во градскиот автомобил има високи вредности на PM, иако не станува збор за мотор со директно впрскување. Проблемот е во тоа што моторот е вграден назад, кадешто не добива доволно ладење и мора да се справува со големо термичко оптоварување, при што прекумерно се зголемува емисијата на честички. Во моментов не постои законска норма за бензинците со директно впрскување. Со тоа практично се игнорира енормната емисија на неразградливи честички кај smart.
https://automedia.mk/objavi/26551
Сите модели коишто при строгата процедура на еко-тестот ќе бидат оценети со четири или пет ѕвезди, мораат да совладаат уште една пречка. Овие возила понатаму се тестираат во реални услови на возење. Поради тоа, еко-препораката на АДАК можат да ја добијат само моделите коишто ќе покажат примерни вредности на емисијата при тестирање во вистински сообраќај. Клубот на овој начин може да ги идентификува моделите коишто се оптимирани да покажат ниска емисија на штетни материи при тестирање на пробни валци. Според досегашните резултати, сите модели со четири или пет ѕвезди на EcoTest се покажаа „чисти“ и при тестирањето во реален сообраќај.
Првите резултати според новиот ADAC EcoTest
Модели со најдобра и најлоша емисија на штетни материи
Досега се тестирани 45 автомобили според строгите правила на EcoTest на клубот. Оценети со пет ѕвезди, листата ја предводат модели со електричен и хибриден погон, како и погон на метан. Поради вредностите на потрошувачката на гориво и емисијата на штетни материи, само неколку модели со мотор со внатрешно согорување успеаја да освојат четири ѕвезди на тестот.
Место | Марка | Модел | Погон | Штетни материи | Бодови за СО2 | Вкупно на EcoTest | Еко-ѕвезди |
1 | BMW | i3 (94Ah) | електро | 50 | 50 | 100 | ***** |
2 | Toyota | Prius 1.8 Hybrid Executive | хибрид | 48 | 46 | 94 | ***** |
3 | Nissan | Leaf Acenta (30 kWh) | електро | 50 | 44 | 94 | ***** |
4 | Skoda | Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec Style | метан | 50 | 43 | 93 | ***** |
5 | Toyota | Yaris Hybrid Style | хибрид | 49 | 39 | 88 | **** |
6 | Tesla | Model S P 90D | електро | 50 | 37 | 87 | **** |
7 | Mercedes | E 220 d 9G-Tronic | дизел | 50 | 30 | 80 | **** |
8 | Mitsubishi | Space Star 1.2 ClearTec Top | бензин | 40 | 36 | 76 | **** |
9 | BMW | 118d Urban Line Steptronic | дизел | 41 | 34 | 75 | **** |
10 | Volkswagen | up! 1.0 TSI BMT beats | бензин | 37 | 34 | 71 | **** |
11 | Mercedes | C 200 Cabrio | бензин | 47 | 23 | 70 | **** |
… | |||||||
38 | Volkswagen | Golf Sportvan 1.6 TDI BMT Comfortline | дизел | 0 | 29 | 29 | * |
39 | Renault | Talisman Grandtour Energy dCi 130 Life | дизел | 0 | 26 | 26 | * |
40 | Kia | Optima Sportswagon 1.7 CRDi GT Line DCT | дизел | 0 | 25 | 25 | * |
41 | Volkswagen | Tiguan 1.4 TSI ACT BMT Comfortline DSG | бензин | 14 | 10 | 24 | * |
42 | Hyundai | i40 Comgi 1.7 CRDi blue Premium DCT | дизел | 0 | 20 | 20 | * |
43 | Ford | Galaxy 2.0 TDCi S/S Titanium | дизел | 0 | 14 | 14 | * |
44 | Ford | Focus RS | бензин | 0 | 6 | 6 | * |
45 | SsangYong | Korando 2.2 e-XDi 220 Sapphire 4WD Auto | дизел | 0 | 1 | 1 | * |
Како основа за новиот ADAC EcoTest се користи идниот циклус WLTP, но се вози со пореална натовареност на возилото од 200 kg и со менување на степените што повеќе одговара на практиката. Мерната процедура ја заокружува дополнителен циклус со возење со повисоки брзини на автопат. Воедно се воведени и построги правила за оценување на вредностите на емисијата на штетни материи и на СО2. Уште еден новитет е тоа што возилата не се поделени по класи, туку се оценуваат според исти мерила. Новиот EcoTest опфаќа и мерење во услови на реален сообраќај (RDE). Сите модели што ќе добијат пет или четири ѕвезди на пробни валци, потоа се проверуваат во вистински сообраќај, заради утврдување дали возилото е оптимирано да покажува примерни вредности само при лабораториските мерења.