Во минатата година на пазарот во Европа се продадоа близу 12 милиони нови автомобили, односно 1,7 % помалку отколку во 2012. Dacia и Seat се хероите во кризата, Citroen и Peugeot се губитниците.
Во дванаесетте месеци во 2013 на европскиот пазар се продадоа 11.850.905 нови автомобили, што претставува намалување од 1,7 проценти во споредба со годината пред тоа. Тоа се најлоши продажни резултати по 1995 година. Постојат големи разлики меѓу одделните пазари. Британскиот пазар, на пример, забележа двоцифрен пораст од 10,8 проценти, а плус покажа и шпанскиот пазар, каде се продадоа 3,3 проценти повеќе автомобили отколку во 2012. Другите големи пазари сепак слабеат. Во Германија се продадоа 4,2 проценти помалку автомобили, во Франција 5,7 и во Италија 7,1 проценти.
Меѓу марките постојат големи разлики, дури и меѓу гитантите. Во рамките на концернот Volkswagen, на пример, додека матичната марка Volkswagen е во пад од 4,0 проценти, шпанската марка Seat бележи двоцифрен пораст од 10,6 проценти. Тоа е секако резулат од воведувањето на новиот Leon. Други марки што користат од кризата, без разлика дали го постигнуваат тоа со високата противвредност, како продажен аргумент што добива повеќе во значење во услови на криза, или пак, со погодената моделска програма и свежите модели, се Dacia (+23%), Mazda (+16,7), Land Rover (+8,2%), Jaguar (+16,0) и Mitsubishi (+7,5%).
Нема криза за богатите: Mercedes е во плус од 5,1 проценти
Француските марки се најпогодени од кризата. Peugeot изгуби 7,2 проценти од продажбата, Citroen дури 10,9, додека Renault се уште се држи одлично со умерениот пад од само 1,1 процент. Изненадува слабиот резултат на Chevrolet, кој изгуби речиси една петина од продажбата. Марките на Fiat се во незавидна положба: Додека матичниот Fiat го држи падот во разумни граници, првенствено поради верноста на домашните купувачи, другите марки бележат катастрофални резултати, со падови и до близу 30 проценти, како кај Lancia и Alfa Romeo. Дури и Jeep како да е „заразен“, со минусот од 16 проценти.
Во продолжение следат официјалните продажни статистики за одделните автомобилски марки на европскиот пазар за 2013 година.
Место | Марка | Продадени примероци во 2013 | Промена вo % (во споредба со 2012) |
|
Volkswagen | 1473489 | -4,0 |
|
Ford | 856911 | -3,5 |
|
Opel | 781177 | -1,4 |
|
Renault | 759681 | -1,1 |
|
Peugeot | 705540 | -7,2 |
|
Audi | 676580 | -1,4 |
|
BMW | 621808 | -0,1 |
|
Mercedes | 601780 | +5,1 |
|
Citroen | 576496 | -10,9 |
|
Fiat | 552645 | -0,9 |
|
Toyota | 471257 | -0,7 |
|
Nissan | 398617 | -1,9 |
|
Skoda | 389389 | +5,6 |
|
Hyundai | 372271 | -3,5 |
|
Kia | 296768 | +0,2 |
|
Seat | 278102 | +10,6 |
|
Dacia | 245458 | +23,3 |
|
Volvo | 221104 | +0,1 |
|
Mini | 152079 | -2,7 |
|
Mazda | 136839 | +16,7 |
|
Suzuki | 134586 | -1,8 |
|
Honda | 125446 | -1,1 |
|
Chevrolet | 123724 | -17,7 |
|
Land Rover | 106480 | +8,2 |
|
Mitsubishi | 74057 | +7,5 |
|
Lancia | 73215 | -20,3 |
|
Smart | 65214 | -6,5 |
|
Alfa Romeo | 63716 | -28,3 |
|
Jaguar | 27013 | +16,0 |
|
Jeep | 22004 | -15,9 |
|
Lexus | 21697 | -13,1 |