Долго пред теренските возила да се здобијат со комфор на лимузина и да го започнат незапирливиот бран на СУВ-возила, Volvo уште во 1997 година претстави различна изведба на комбито V70, со погон на сите тркала и зголемено растојание од подлогата, под името Cross Country. Во меѓувреме и конкуренцијата ја прифати идејата, така што на Швеѓаните им парираат Audi Allroad, VW Alltrack, Opel Insignia Country Tourer или Mercedes E-Class Allterrain.
За овие дваесетина години, Volvo продаде 800.000 примероци од своите модели Cross Country. Семејните комби модели се покажаа како добар бизнис, па затоа и не чуди што само шест месеци по премиерата на стандардното комби V60 следи неговата верзија Cross Country.
Фанатиците по класичните теренци ќе негодуваат дека станува збор само за козметички измени на каросеријата, од типот на сменета маска, заштита на арките на крилата и на праговите, темен додаток во задниот браник со јасно видлив знак Cross Country и за посебно дизајнирани бандажи од 19 инчи со пет краци. Но, целиот овој пакет долг 4,78 метри и широк 1,85 метар поседува и теренски квалитети: Варијабилен погон на сите тркала и најмалку 21 сантиметар растојание од подлогата. Тоа е исто колку кај повеќето СУВ-модели. Но, тие не се Volvo.
Шведски погон на сите тркала стандард, заедно со многу опрема и многу коњски сили
Комбито со високи потпетици стандардно располага со помош при поаѓање на нагорнина и спуштање по надолнина. Единственото што отсуствува се блокади на диференцијал или редукција, но освен два три класични теренци од ковот на G-Class, овие теренски алатки денес ретко кој ги нуди.
Поентата во овој теренско-лимузински концепт е во тоа што возилото нуди и лежерност. Врвната изведба Cross Country Pro го користи како основа највисокото ниво на опрема Inscription и нуди чиста и дотерана внатрешност во беспрекорен скандинавски стил. Кожа на седиштата е стандард, заедно со специјална изработка на штеповите.
Безбедносните системи на Volvo буквално не оставаат да падне прашина врз возилото; Или да им фали влакно од глава на патниците
Не отсуствуваат и инфо-забавен систем Sensus Connected со „таблет“ од девет инчи и пристап на интернет, диодни светла и спомнатите бандажи од 19 инчи. Како опција се нуди заден капак кој го отвора багажникот од 529 литри со замавнување со стопало. Наспроти тоа, верно на традицијата на Швеѓаните, повеќето безбедносни системи за асистенција се вградуваат како стандард.
Под хаубата има избор единствено меѓу дизелот D4 со 190 КС и бензинецот T5 со 254 КС. Во двата случаи станува збор за дволитарски мотори со турбонатполнење и директно впрскување, во комбинација со осумстепен автоматски менувач.
Колку што Cross Country се посветува на теренско возење, толку R-Design работи на спортските гени на Volvo V60
Заедно со новиот V60 Cross Country, шведскиот производител ја стартува и варијантата R-Design. За разлика од комбито со теренски аспирации, оваа варијанта е повеќе ориентирана кон спорт. Подвозјето е спуштено за 15 милиметри, во комбинација со спортско подвозје. Неколку стилски додатоци му обезбедуваат препознатлива појава на V60 R-Design. Секако дека највпечатлива е сината металик боја, којашто е резервирана за оваа варијанта за спортското ниво на опрема.
Повеќе избор има и под хаубата. Тука понудата почнува со D3 со 150 КС, а на располагање стојат и две изведби со плагин-хибриден погон: T6 Twin Engine AWD со системски 340 КС и T8 Twin Engine AWD со 390 КС. Во електричен модус, батеријата на „Twin Engine“ испорачува енергија за четириесетина километри. Тоа е повеќе отколку дневниот просек на европскиот возач.
Цените за македонскиот пазар уште не се објавени, но затоа нашиот тест на Volvo XC40 секогаш е добро четиво.
Volvo со рекордна година и првпат над 600.000 возила
Volvo стартува со акциска понуда за своите теренски модели
Од комби-мајстор до специјалист за СУВ: Volvo заведува со 90-60-40
Volvo 850 го прославува 25-от роденден