Додека Македонија се усреќува со мерцедеси стари по 20 години и се задушува во смог, Западот веќе сигурно го вози електричниот бран. Продажбата на електромобили лани пораснала за преку 50 проценти.
Во текот на минатата година, во ЕУ се продадени 75.331 електричен автомобил, што претставува зголемување од 36,6 проценти. Фантастични стапки на пораст се забележани на клучните европски пазари. Во Велика Британија лани се продале трипати повеќе автомобили со погон на струја отколку во 2013 година, потоа следат Германија со +70,2 проценти и Франција со +29,8 проценти. Гледано на целата територија на Западна Европа, најмногу автомобили со погон на струја се продадени во Норвешка, дури 19.767 возила, односно двојно повеќе отколку во 2013 година.
Во автомобили со погон на струја, освен возилата што ја користат само енергијата во батериите, спаѓаат и електромобилите со дополнително вграден мотор којшто служи како генератор на струја, откако ќе се испразнат батериите, како и хибридите со надворешно полнење на батериите, т.н. плагин-хибриди.
Рекордер во продажбата на автомобили само со погон на струја е Норвешка со 18.090 возила, пред Франција со 10.561 и Германија со 8.522 возила. Потоа следат Велика Британија (7.416), Холандија (2.982) и Швајцарија (1.659). Од водечките пазари, најголем раст во продажбата на возила само со погон на струја забележала Велика Британија, со +172,7%. Учеството на „чисто“ електричните автомобили се разликува од пазар до пазар. Така на пример, во Германија, чисто електричните автомобили учествуваат со околу 65 проценти, додека во Франција нивниот удел изнесува дури 85 проценти, односно преку 91 проценти кај лидерот Норвешка. За нагорниот тренд придонесуваат и државните субвенции и повластици за возачите во повеќето држави, кадешто сосема очекувано, најголеми предности имаат возачите во Норвешка. Нашите „европски“ соседи, Грција и Бугарија, сепак немаат напредувано премногу, со само два чисти електромобила кај источниот сосед. И кога сега ќе дочекаме да увезуваме користени електрични автомобили од Бугарија?
Продажба на електрични автомобили во Западна Европа во 2014 година
Вкупно електромобили | Вкупно со погон само на струја | |||
Земја | 2014 | Промена 2013 [%] |
2014 | Промена 2013 [%] |
Австрија | 3.641 | 12,8% | 1.281 | 95,9% |
Белгија | 2.032 | 148,1% | 1.164 | 132,8% |
Бугарија | 2 | 100,0% | 2 | 100,0% |
Велика Британија | 15.361 | 300,8% | 7.416 | 172,7% |
Германија | 13.118 | 70,2% | 8.522 | 40,8% |
Грција | 64 | 1500,0% | 0 | – |
Данска | 1.612 | 148,0% | 1.612 | 148,0% |
Естонија | 402 | 168,0% | 398 | 167,1% |
Ирска | 256 | 412,0% | 221 | 351,0% |
Италија | 1.473 | 25,5% | 1.098 | 27,1% |
Латвија | 391 | 2907,7% | 176 | 4300,0% |
Полска | 3.968 | 108,8% | 81 | 161,3% |
Португалија | 289 | 30,8% | 189 | 13,9% |
Романија | 7 | 75,0% | 7 | 75,0% |
Словачка | 169 | 24,3% | 58 | 866,7% |
Унгарија | 43 | 168,8% | 32 | 220,0% |
Финска | 440 | 101,8% | 183 | 266,0% |
Франција | 12.488 | 29,8% | 10.561 | 20,3% |
Холандија | 12.920 | -42,6% | 2.982 | 13,9% |
Чешка | 583 | 22,7% | 197 | 432,4% |
Шведска | 4.667 | 201,7% | 1.239 | 186,8% |
Шпанија | 1.405 | 59,1% | 1.076 | 32,7% |
ЕВРОПСКА УНИЈА | 75.331 | 36,6% | 38.495 | 56,6% |
ЕУ15 | 69.766 | 33,0% | 37.544 | 54,2% |
ЕУ (Нови членки) | 5.565 | 106,5% | 951 | 293,0% |
Норвешка | 19.767 | 140,8% | 18.090 | 129,5% |
Швајцарија | 2.693 | 55,0% | 1.659 | 43,5% |
ЕФТА | 22.460 | 125,8% | 19.749 | 118,5% |
ВКУПНО ЗАПАДНА ЕВРОПА (ЕУ+ЕФТА) | 97.791 | 50,2% | 58.244 | 73,2% |