Европската Унија им постави јасна одредница на производителите на автомобили, со донесувањето на забраната за регистрирање нови возила со обичен мотор по 2035 година. Во концернот на Peugeot, Fiat и Jeep не се задоволни од начинот на којшто здружението ACEA ги застапува и брани интересите на производители на автомобили, и се откажаа од истото. Следен е Volvo, но причините за нивното откажување се наполно спротивни.
Шведскиот производител на автомобили Volvo најави дека ќе го напушти европското здружение на производители на автомобили кон крајот на годината. Причина е тоа што ставовите во ACEA се разликуваат од амбициозните планови на Volvo за постигнување целосна одржливост во работата на компанијата и забавувањето на климатските примени. ACEA силно се залагаше за забрана за регистрирање нови автомобили со обичен мотор во земјите во Унијата по 2035 година. Но, тие планови се недоволни за Швеѓаните, затоа што тие планираат уште во 2030 година да преминат на производство исклучиво на електрични автомобили. Менаџментот во Volvo бара Здружението да настапува уште построго во поглед на ставањето крај на продажбата на автомобили со обични мотори.
Во минатата недела, концернот Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep и други) први најавија дека до крајот на 2022 година ќе го напуштат Здружението на европски производители на автомобили ACEA. Од канцеларијата за односи со јавност на гигантскиот концерн, во меѓувреме излегоа со соопштение дека најавеното повлекување не е поврзано со изгласувањето на забраната за регистрирање нови автомобили со обичен мотор во ЕУ по 2035 година.
Познавачите тогаш коментираа дека шефот на Stellantis, Карлос Таварес, постојано го искажува својот став дека се противи за браншата да се ориентира строго и исклучиво на чисто електрични автомобили. Место тоа, првиот човек на концернот цени дека на купувачите треба да им се понудат повеќе можности за избор, и тие сами да одлучуваат околу изборот на погонот во својот нов автомобил.
Volvo is leaving the lobby group Acea that criticised the end of ICE sales in Europe in 2035
Volvo, "After careful consideration, we have concluded that Volvo Cars' sustainability strategy and ambitions are not fully aligned with Acea's positioning and operations at this time"
— Alex (@alex_avoigt) July 9, 2022
Противењето на Таварес сепак не значи дека неговиот концерн не дава важност на електрификацијата. Напротив, Stellantis со своите 14 марки е меѓу највлијателните и најагилни производители на електрични автомобили.
Во замена за членството во ACEA, концернот Stellantis во иднина ќе се потпира на отворени форуми за дискусии, со експерти од најразлични подрачја, коишто ќе се водат како „Freedom of Mobility Forum“. На тие форуми, почнувајќи од 2023, секоја година ќе се дискутира околу мобилноста во Европа.