за

Toyota Hulux ќе вози и на масло од фритеза

Големите дизели во Toyota Hilux и Land Cruiser од следната година ќе бидат приспособени да користат синтетско гориво, со коешто се постигнува значително смалување на емисијата на СО2..

Toyota ќе одобри во дизел моторите во пикапот Hilux и во теренскиот Land Cruiser во иднина да се користи синтетски произведен HVO-дизел. Сите мотори за овие два модели, што ќе се произведат по првиот квартал в година, соодветно ќе бидат приспособени за синтетското гориво.

Поимот за HVO-гориво во иднина ќе се среќава сé повеќе, како обид на производителите и на политиката да обезбедат чиста иднина при користењето течни горива во моторите со внатрешно согорување. Кратенката стои за Hydrotreated Vegetable Oil, односно хидрирано растително масло. Ова гориво што треба да биде замена за обичниот дизел од фосилно потекло, се произведува од растителни масти и масла, вклучувајќи и користено масло од рестораните и фабриките за храна.

Новото гориво е слабо застапено и се нуди само во неколку европски држави, па и таму само на неколку станици за точење гориво. Исклучок се Скандинавија, Белгија и Холандија, каде што HVO-дизелот веќе е застапен помасовно и се точи на голем број станици за гориво.

Производителите на моторното гориво што се базира врз растителни масла тврдат дека со неговото користење се постигнува за 90% пониска емисија на СО2. Кај моторите со норма послаба од Euro 4, дополнително се постигнува и значително намалување на емисијата на неразградливи честички (PM), азотни оксиди, како и сулфур диоксид. Кај моторите со норма Euro 5 и погоре, за овие честички се грижи системот за пречистување на издувните гасови.

Според Toyota, во Белгија, Данска, Финска, Естонија, Летонија, Литванија, Холандија, Норвешка и Шведска веќе постојат околу 1.000 пумпи на коишто се точи HVO. Моторите на Toyota од фамилијата GD ќе се приспособат за согорување HVO, при што главните зафати секако дека ќе бидат преземени во системот за впрскување на горивото.

Моторите 1GD-FTV (2,8 литри) и 2GD-FTV (2,4 литри) се вградуваат во моделите на Toyota што се констурирани врз носечка рамка. Покрај пикапот Hilux и теренецот Land Cruiser, коишто се во редовна понуда во Европа, овие мотори ги користат и доставниот Hiace, како и теренецот Fortuner. Дизелот од фамилијата GD се произведува во три фабрики во светот и уште при почетокот на производството во 2015 година беше предвиден капацитет за повеќе од 700.000 примероци од овој мотор годишно. Toyota продава модели со овој мотор на повеќе од 150 пазари, така што е мошне веродостојно тој да се нарече светски мотор.

Со приспособувањето на дизел моторите на Toyota да работат на HVO, моќноста ќе се зголеми незначително. Јапонскиот производител се придружува на долгата листа од производители што го одобруваат „горивото од фритеза“. На таа листа се наоѓаат BMW, Peugeot, Citroen и Renault, коишто дозволуваат ова гориво да се користи во сите дизели што се вградуваат во патнички автомобили, додека Audi, Mercedes и VW засега го одобруваат тоа само за неколку мотори. Toyota Proace со дизел мотор исто така смее да користи гориво HVO.

Toyota Land Cruiser е како фабрика за теренско возење

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Електричниот камион Mercedes-Benz eEconic стартува со сериско производство

Улрике вон Мирбах е новата шефица на Mini за Европа