за

Toyota гради електрана од 1 мегават со погон на водород

Чиста струја се произведува од водена маса, ветер, сонце, биомаса, од многу нешта, а Toyota ќе даде пример дека и водородот може да се користи за производство на електрична енергија.

Американскиот огранок на Toyota соработува со тамошното министерство за енергија, во проектирање, изградба и користење на систем за производство на електрична енергија од водород, со моќност од 1 мегават. Водородната централа се гради во Арвада, Колорадо.

Во проектот во вредност од 6,5 милиони долари и во времетраење од три години, Toyota ќе соработува со американската лабораторија за обновлива енергија NREL, во систем со горивни ќелии, односно систем за производство на електрична енергија од водород. Горивните ќелии се основниот модул во којшто се одвива производството на електрична енергија. Повеќе такви модули се составуваат во систем од горивни ќелии, што Toyota вградува во својата лимузина Toyota Mirai. Овој сериски автомобил веќе се има произведено во десетици илјади примероци, во своите две генерации досега.

Технологијата на водороден погон со горивни ќелии на Toyota добива сé поширока примена. Овие горивни ќелии ќе бидат интегрирани во масивен систем во којшто ќе се произведува електрична енергија, во капацитет со моќност од 1 мегават. NREL претходно реализираше проект, во којшто се докажа дека горивните ќелии на Toyota може да се користат за електрична енергија за напојување на компјутерски центар. Овојпат станува збор за многу помасивен систем, со 15 пати повисока моќност и можност за испорака на еднонасочна и наизменична струја.

Искуството на Toyota во водородниот погон се гради над 25 години и истото е клучно за проектирањето на системот од 1 мегават. Јапонската компанија соработува со системскиот интегратор Telios, во проектирањето и во изградбата на системот што ќе испорачува енергија за NREL.

toyota mirai пресек водороден погон

Целта на проектот на Toyota и NREL, што се финансира од државниот буџет, е да се провери дали постојат ограничувања во перформансите, слабеење на перфомансите со текот на времето, како и да се добијат искуствени податоци, што ќе бидат корисни за реализација на идни проекти во масивни размери. Инженерите ќе тестираат и како системот е однесува кога ќе се комбинира со складирање на енергија и со други начини на производство на чиста струја, односно соларна енергија или ветер.

New item by Automedia MK / Google Photos

Централата се состои од електролизер со мембрана за размена на протони (PEM) со моќност од 1,25 мегават, од резервоари за водород со капацитет од 600 килограми и од генератор со горивни ќелии со моќност од 1 мегават. Системот ќе биде пуштен во работа веќе во текот на летово.

Водородна електрана од 1 MW дава струја за фабриката на Ferrari

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Тоа ќе беше Opel Vivaro во 1930-те години

Ова ќе биде големо: Електрична Kia EV9 најавена за в година