Suzuki има продадено 440.000 примероци од V-Strom од 2002 година. Од следната година, на постоечките модели V-Strom 650 и V-Strom 1050 им се придружува новиот V-Strom 800, како проширување на понудата на мотоцикли за авантуристи.
Новиот „800“ со цената и перформансите е блиску до постоечкиот Suzuki V-Strom 650, којшто сепак ќе остане во понудата, барем уште во следната година. Но, сосем е извесно дека 650-ката, порано или подоцна ќе биде заменета со новиот V-Strom 800.
Буквата V во ознаката на новиот модел не се однесува на моторот, затоа што за разлика од моделите со 650 и 1050 сантиметри кубни, коишто имаат мотор V-Twin, па соодветно и името на моделот е V-Strom, туку има нов мотор со два цилиндри во линија. Тоа станува вообичаено во средната класа, па и во повисоките класи. Во иднина и Suzuki ќе ги користи предностите на широко распространетиот принцип со од 270 степени агол меѓу ракавците на колената. На тој начин се постигнува исто растојание меѓу палењата, вклучувајќи и ист карактер и ист звук, како кај V-Twin со 90 степени агол меѓу цилиндрите, во постоечките модели V-Strom.
Редниот двоцлинударец од 776 сантиметри кубни е комплетно нов мотор, со најсовремена техника. Тоа вклучува водено ладење, впрскување на горивото со електронско управување на клапната (Ride by wire), како и две брегасти вратила во главата и четири вентили по цилиндар. Според Suzuki, посебност на моторот е патентираната положна на двете балансирачки вратила, што заедно ги потиснуваат инерцијалните сили од прв и од втор ред. Тие се поставени со 90 степени агол меѓу ракавците на колената и Suzuki ги нарекува Cross Balancer.
Работната зафатнина од 776 cm3 прозлегува од 84 милиметри пречник и 79 милиметри óд. Компресијата е релативно висока, 12,8:1. Врвната моќност изнесува 84,3 КС (62 kW) при 8.500/min – тоа е за 1 kW повеќе во споредба со исто така новиот Naked Bike GSX-8S, во којшто работи истиот мотор. Максималниот вртежен момент е 78 Nm при 6.800/min. Како просечна потрошувачка, според нормата WMTC се наведува 4,4 литри – 0,2 литар повеќе од GSX-8S. Стандард е шестстепен менувач со лесна слипер-спојка, исто како и квикшифтер заедно со блипер. Тоа значи дека може да се префрлува во повисок или понизок степен, без да се повлекува рачката на спојката.
Сите светла се диодни, дисплејот во боја е со пречник од 13 сантиметри, има три режими на возење, четири степени на контрола на тракција, автоматски старт и зголемување на вртежите при поаѓање или при застој на патот. Дополнителниот, 4-ти степен на контролата на тракција се води како Gravel и дозволува малку повеќе пролизгување на задното тркало. ABS има дополнителен режим за теренско возење, а може и целосно да се исклучи на задното тркало.
Шасијата е конвенционална, барем во случај на изведбата V-Strom 800 DE (Dual Explorer), што Suzuki ја претставува прва. Рамката е од челични цевки и профили, задната дводелна осцилирачка нога е од алуминиум, со централен амортизер, и телескопска вилушка Upside-down. Вилушката и амортизерите имаат целосна приспособливост и производ се на Showa. Постои рачно тркало за едноставно предзатегнување на задниот амортизер. Долгите одови, со 220 милиметри напред и назад, прават вистински ендуро од V-Strom 800 DE. Тоа важи и за жичените тркала, посебно за предното тркало со пречник од 21 инчи. Димензијата на предната гума е 90/90-21, на задната 150/70R17.
Со 20 литри резервоар, V-Strom 800 DE тежи 230 килограми. Седиштето е релативно високо, со 855 милиметри, без можност за местење. Ветробранот може да е поместува во два степени, по 15 милиметри. Стандардната опрема опфаќа пластични шитници на рачките на алуминумскиот гидан, на моторот, па дури и на ладилникот за вода, што е одличен потег.