Малечок автомобил, голема историја. Suzuki Jimny има шест генерации зад себе и во сите го привлече вниманието на сцената. Првиот дел од нашиот серијал се однесуваше пра-генерацијата претставена во 1970 година, пред точно половина век. Следи второто поглавје на симпатичниот модел.
Големите успеси некогаш почнуваат во малечок формат. Кога Suzuki Jimny се појави пред 50 години со двоцилиндарец со 25 КС и зафатнина од 359 сантиметри кубни, малкумина ќе поверуваа дека негов наследник во 2007 година ќе се искачи на чилеанскиот вулкан Охос дел Саладо и ќе постави рекорд со 6.688 метри надморска висина.
Меѓу тие две временски рамки се случуваа многу работи во историјата на моделот, со кого што всушност започна историјата на Suzuki на европска почва. По само две години од премиерата на моделот, во 1972 година веќе стартуваше втората генерација на јапонскиот пазар. Логично, фабричката ознака се смени од LJ10 во LJ20.
Главната промена во новата генерација беше преоѓањето од воздушно на водено ладење на двоцилиндарецот. Со тоа се овозможи попријатен престој во кабината, заради побрзото и поефикасно греење на истата. Порасна и моќноста на моторот, од 25 на 32 КС, вклучувајќи и зголемување на вртежниот момент на 37,3 Nm.
Втората промена исто така одеше во корист на комфорниот престој во кабината на теренецот. Suzuki LJ првпат беше достапен и во таканаречена ван-изведба, со класичен метален покрив. Во 1974 година беа извезени и првите примероци за пазарот во САД, секако со волан од левата страна.
Преоѓањето во третата генерација се случи во 1976 година. Малечкиот теренец на Suzuki стана LJ50 и порасна во димензиите на каросеријата и во погонот. Тоа беше резултат од поместувањето на ограничувањата за одреден автомобил да припаѓа во повластената категорија возила во Јапонија. Моделот ги носеше и ознаките Jimny 550 и SJ10. Каросеријата порасна на 3,17 метри, а под хаубата проработе мотор со зафатнина од 539 сантиметри кубни.
Трицилиндарскиот мотор остана на двотактниот принцип. Со моќност од 33 КС и тежина од 635 килограми, Jimny можеше да постигне крајна брзина од 100 km/h. Друго законско олеснување беше тоа што резервното тркало смееше да се постави назад на каросеријата, без тоа да се смета во вкупната должина на возилото и да се изгубат даночните повластици. Место три седишта, кабината сега нудеше простор за уште еден патник. Посебноста беша во тоа што патниците назад седеа попречно на правецот на движење на возилото. Се нудеа две каросериски изведби, затворена и отворена.
Suzuki во исто време започна со производство и на LJ80, односно SJ20. Тоа е верзијата што три години подоцна ќе стартува со извоз. Моторот доби четири цилиндри и четири такти, зафатнина од 791 сантиметри кубни и моќност од 39 КС. Ширината на предната и задната оска беше зголемена за по 10 сантиметри. Верзијата на Jimny од 1977 година се распознава и по новите отвори за воздух на предниот дел од хаубата, како и по задните светла што се монтирани на каросеријата.
Уште две години подоцна, светлата беа поместени нанадвор и надолу, со што Jimny го доби изгледот со којшто ќе го запознае и Европа, во следната година. Европската премиера на LJ80 е во септември 1979 година, на салонот ИАА во Франкфурт. Во март следната година почнува и продажбата.
Понудени се три каросериски изведби: Ван, пикап и кабриолет. Последнава варијанта се испорачува на европскиот пазар со метални врати. Токму кабриолетот придонесува за моделот да стекне огромна популарност во Европа. Не постои автомобил во којшто кабината е отворена повеќе отколку во LJ. Оваа изведба ќе остане најпопуларна и во следните генерации, со учество од 80 проценти.
Suzuki LJ80 е малечок, со должина од 3,2 метри и ширина од 1,4 метар, но со цврста носечка рамка, со крути оски со листести пружини и погон на сите тркала, што се вклучува по потреба, заедно со теренска редукција, овој автомобил се пробива по теренот до места што се недостижни за многу други модели од неговата сорта.
Suzuki Jimny се користи секаде и во секое време. Со него се патува до плажа, се пренесува даска за сурфање, го користат и ловци, го обожуваат авантуристите
Кабината е изведена едноставно. Со доплата се нудат две попречно поставени седишта назад, исто како и џебови со патент од задната страна на седиштата. За кабриолетот може да се нарача и цврст покрив, за во зима да биде потопло. Suzuki нуди и изобилство од прибор, меѓу другото и држач за ловечка пушка. Не недостигаат ниту вител напред, штитник за носот и решетки за светлата.
Во европската варијанта на LJ80 работи четирицилиндарецот од 797 ccm, со 41 КС при 5.500 вртежи и максимален вртежен момент од 61 Nm при 3.500 вртежи. Преку четиристепен мануелен менувач, силата се пренесува на задната оска. Втора рачка во средишниот тунел се користи за приклучување на погонот на предната оска, што е можно при секоја брзина. За екстра пригоди, од голема помош е теренската редукција.
Кусо по почетокот на продажбата на Jimny во Европа, Suzuki го претставува и моделот од четвртата генерација, кој ќе остане во понуда дури до 1998 година.