за

Opel го прослави роденденот: 160 години иновации

Увозникот Еуроимпекс подготви обемно соопштение за медиуми по повод големиот јубилеј на Opel. Секогаш има нешто ново да се дознае за марката што има една од најдолгите традиции во автомобилското и индустриското производство.

• 1862-2022: Opel ги демократизира иновациите 160 години
• За сите: Од машини за шиење и велосипеди до денешните електрични возила
• 1899: Opel започнува со производство на автомобили и брзо стануваат мобилни
• Емотивен бестселер: Од Opel GT и Manta до Corsa и Mokka
• Успех на Opel во мотоспортот: Од Kadett Rallye до целосно електрични Corsa-e Rally
• Нови погонски единици: Од RAK и HYDROGEN до пионерски електричен бренд

Во 2022 година, Opel ја слави својата годишнина. Веќе 160 години, брендот со амблем на молња ги прави иновациите достапни за сите. Ова го обезбеди самиот Adam Opel кога ја основа компанијата во август 1862 година – а подоцна и неговите пет синови и неговата сопруга Софи, која енергично учествувше во понатамошниот развој на компанијата и затоа може да се смета за првата жена менаџер на машина за шиење, бренд за велосипеди и автомобили.

Нудејќи им на клиентите иновации во комбинација со емоции и традиција – производителот на автомобили остана верен на оваа посветеност до ден-денес. Има бројни модели од легендарните 4/12 PS „Laubfrosch“, Kadett и Kapitän до актуелните бестселери како што се Astra, Mokka и Corsa, која оваа година го слави својот 40-ти роденден. Исто како што Opel беше пионер во 1920-тите со воведувањето на технологијата за склопување, производителот на автомобили сега е на пат да стане бренд за одржлива мобилност кој целосно ќе се фокусира на електричните возила во Европа од 2028 година.

„Оpel ги движи луѓето 160 години. Денес сме водени од истиот дух како основачот на компанијата Adam Opel: технологија и иновации за секого – без разлика дали се машини за шиење, велосипеди или автомобили. Сето тоа со јасен поглед на иднината, секогаш подготвен да се соочи со новите предизвици. За ова сведочат многу бестселери од богатата историја на Opel, како и нашите сегашни модели, од кои повеќето се веќе електрифицирани. Од 2028 година, Opel ќе биде чисто електричен бренд во Европа. Затоа, ние сме добро подготвени за следните 160 години“, вели извршниот директор на Opel, Уве Хохгешурц.

Почетоците: Од машини за шиење до најголемиот производител на велосипеди во светот

Успешната приказна започна на крајот на август 1862 година. Adam Opel ја состави својата прва машина за шиење во Риселсхајм, поставувајќи го камен-темелникот на младата компанија Opel. Бројките на производство брзо се зголемија – не само затоа што Opel ги исполни желбите на индивидуалните клиенти и дизајнираше специјални машини за шиење за клиенти со посебни барања. Веќе во 1868 година, Adam Opel и неговите вработени се преселиле во нова фабрика. Компанијата наскоро се разви во еден од најголемите производители на машини за шиење во Германија и извезувач во цела Европа.

По машините за шиење, Opel го изгради својот следен успешен столб со велосипедот. Во 1886 година, во Риселсхајм беше направен првиот penny велосипед со високо тркало, со што Opel стана еден од првите производители на велосипеди во Германија. Наскоро палетата на модели се прошири за да вклучи трицикли и „Sicherheits-Niederräder“ („безбедни велосипеди со ‘смалени тркала’), а во 1888 година беше отворена првата фабричка зграда, резервирана исклучиво за производство на велосипеди. Opel брзо ја усвои модерната технологија како пневматски гуми, топчести лежишта и делови за вртење на тркалата за своите велосипеди. Од 1894 година наваму, Opel воведе велосипеди специјално дизајнирани за жени. Успешната приказна продолжи низ децениите. Во 1920-тите, Opel напредуваше и стана најголемиот светски производител на велосипеди.

Почеток 1899: Достапна мобилност со напредна технологија и производство

Одлучувачкиот развоен чекор во историјата на компанијата – поттикнат од петте сина по смртта на Adam Opel – беше почетокот на производството на автомобили во 1899 година. Оттука, Opel е еден од пионерите во оваа индустрија и еден од најтрадиционалните производители на автомобили во светот. Производството на автомобили во Риселсхајм започна со Opel “Patent-Motorwagen System Lutzmann”. Во 1906 година е произведено 1.000-то возило. Конечниот пробив дојде во 1909 година со легендарниот 4/8 PS „Doktorwagen“. Од 3,950 марки, чинеше половина од луксузните конкуренти и го отвори патот за поширок дел од населението да поседува сопствен автомобил. Значаен придонес има и воведувањето на модуларниот систем во 1910 година.

Opel беше првиот германски производител кој воведе големо производство користејќи технологија на монтажна лента. Првиот автомобил што излезе од производната лента во Германија во 1924 година беше „Laubfrosch“ со 4/12 КС, секогаш обоен во зелено. Само три години подоцна, Opel 4 PS, со основна цена од само 2.980 марки, веќе не беше скап луксузен предмет за богатите, туку се разви во сигурно транспортно средство за многумина. Во исто време, благодарение на рационалното производство, автомобилот станува подостапен од година во година – и со постојано зголемување на перформансите. Побарувачката за Opel продолжи да расте, а во 1931 година 1,2-литарскиот стана првиот вистински „народен автомобил“.

Наскоро следеше следната револуција во производството. Во 1935 година, новиот модел Olympia стана првото германско возило со масовно производство со унитарна целосно челична каросерија, која благодарение на нејзината мала тежина, обезбеди подобрени перформанси во возењето и мала потрошувачка на гориво. За прв пат, новиот дизајн го овозможи таканаречениот „спој“ помеѓу каросеријата и енергетските единици. Така, целиот производствен процес беше побрз и поефикасен, отворајќи го патот кон конструктивната метода да влезе во производството од големи размери.

Со срце и ум: Иновативни бестселери и нови класи на автомобили

Во текот на децениите, Opel постојано поставуваше трендови со нови модели и верзии на возила и создаваше вистински бестселери. Најиздржлива и традиционална линија на модели беше Kadett, чија прва верзија излезе во 1936 година. Во 1962 година од Kadett A се продаде милионитото возило: како компактен автомобил, тој беше движечката сила зад германското “економско чудо“, а во 12-тата генерација – од 1991 година под името Astra – продолжува да гарантира дека иновациите ќе го најдат својот пат во компактната класа. Opel останува свесен за својата традиција. На пример, страничниот „жабрен“ изглед кај новата Astra хечбек потсетува на претходните генерации на Kadett.

Она што сега е познато како Astra и Insignia Sports Tourer излезе од производната лента пред неколку децении како караван. И овде Opel имаше пионерска улога. Во 1953 година, производителот на автомобили го лансираше караванот Olympia Rekord, мешавина од „автомобил и комерцијално возило“, првиот караван од голема серија од германски производител. Но, Opel исто така беше ран играч меѓу „големите работи“. Првиот повоен Opel, комерцијалното возило Blitz од 1,5 тони, ја напушти фабриката во 1946 година. Денес, лесните комерцијални возила Combo, Vivaro и Movano, од кои сите веќе се електрифицирани, се практични, имаат голем волумен на товарен простор и се целосно ажурирани – вториот доаѓа дури и во две верзии без CO2: електричен Vivaro-e со батерија и транспортер на водородни горивни ќелии Vivaro-e HYDROGEN.

Opel, исто така, доживеа голем успех и со помалите модели во текот на децениите. Прво и основно, малиот автомобил Corsa, кој оваа година слави 40-годишнина. Уште од самиот почеток, брзо стана најпродаваното возило во својот сегмент и продолжува да биде успешен. Со актуелната генерација, електрифицирана за прв пат, повторно е најпопуларниот модел во својата класа во Германија.

Opel, исто така, воспостави нова класа на возила во 1991 година – Frontera, „рекреативно возило со погон на сите тркала“, го имаше своето деби на саемот за автомобили во Женева. Компактниот Opel Frontera Sport беше првиот што го демонстрираше она што сега е нашироко познато како SUV, а Frontera со пет врати со долго меѓуоскино растојание стана претходник на модерното теренско возило. Пред околу 30 години, веднаш стана лидер на пазарот и предизвика бум со погонот на четири тркала низ цела Европа.

Во 1999 година, Opel уште еднаш покажа како ги комбинира срцето и умот со иновативните решенија. Со Zafira и неговиот многу променлив концепт Flex7, Opel го дефинираше новиот сегмент на компактни комерцијални возила со седум седишта. За прв пат возило со седум седишта може да се трансформира во двосед со голем товарен простор додека трепнеш – без да мора да се вадат седишта.

Безбедност и удобност за сите: воздушни перничиња, Intelli-Lux LED® Pixel светла и AGR седишта

Безбедноста и удобноста во сите класи на возила отсекогаш биле приорите на Opel. Од 1930-тите па наваму, самоподдржувачката унитара каросерија ги направи Olympia, Kadett и Kapitän постабилни и полесни. Rekord C исто така беше иноватор за брендот. Кога беше лансиран во 1967 година, тој беше првиот автомобил на Opel што имаше спирални пружини на задната оска. Исто така, постави стандарди во својата класа со предни диск сопирачки и засилувач на сопирачките. Покрај тоа, телескопскопскиот безбедносен столб за управувачот стана стандардна кај моделите на Opel уште во 1968 година.

Во 1991 година, Astra беше опремена со безбедносен систем на Opel со заштита од страничен удар, изведба на седишта за заштита од пролизгување на телото при судар и затегнувачи на безбедносните појаси. И во 1995 година, Opel беше првиот германски производител на автомобили што воведе воздушни перничиња со целосна големина за возачот и совозачот како стандард за сите нови автомобили.

Opel, исто така, ги демократизира технологиите за осветлување во класите на средни, компактни и мали автомобили кои претходно беа достапни само во возила со многу повисоки цени. Во 2003 година, Opel беше првиот производител на возила што воведе AFL (Adaptive Forward Lighting – Прилагодливи предни светла), динамични светла за свиоци и светла за свиоци од 90 степени во класата со средна големина; во 2008 година, најновата генерација на светла, AFL+, исто така дебитираше со претставувањето кај првата Insignia. И во 2015 година, Opel Astra беше првата што ги прикажа приспособливите Intelli-Lux LED® Matrix светла, чија најнова генерација, како Pixel Light со вкупно 168 LED елементи, сега обезбедува прецизно осветлување во зависност од условите на патот во Insignia, Grandland и новата Astra без да се заслепуват другите учесници во сообраќајот.

Покрај безбедноста, возачите на Opel можат да сметаат и на удобност. Ергономските седишта достапни во многу модели не само што се прилагодливи на многу начини и нудат опции вклучувајќи функција за загревање и масажа – тие исто така се сертифицирани од Aktion Gesunder Rücken e.V. (Кампања за здрав грб).

„Поубаво е само летањето“: Спортски автомобили кои будат емоции

Емоциите што можат да ги разбудат извонредните автомобили неодамна ги покажа Opel Manta GSe ElektroMOD – електрифицираниот омаж на спортското купе Manta што стана култен автомобил во 1970-тите и 1980-тите. Уште тогаш, Manta A инспирираше со својот дизајн и карактеристичниот преден „визир“, кој денес ги краси сите нови модели на Opel од сегашната Mokka до Grandland.

Сепак, компанијата веќе ја истакна својата репутација како производител на особено динамични сериски модели. Во 1965 година, Opel го претстави Experimental GT, првиот концептен автомобил од европски производител на автомобили, на саемот за автомобили IAA во Франкфурт. Двоседот ги прекрши стандардите на конвенционалниот европски дизајн на автомобили. Само три години подоцна, првиот сериски Opel GT излезе од производната лента. Неговите перформанси, уникатниот дизајн и привлечната цена го направија GT хит кај купувачите, а тој и денес е вистински автомобил од соништата.

Во 1990 година, Opel Calibra беспрекорно се приклучи на оваа линија. Со својата рационализирана форма на клин, елегантниот модел освои поени кај клиентите и постави светски рекорден коефициент на отпор од 0,26. Оптималната аеродинамика во комбинација со моќни мотори кои произведуваат до 150 kW/204 КС ја поттикна максималната брзина од 245 km/h.

Спортски автомобили во потрага по рекорди – тоа отсекогаш било дел од Opel. Најспектакуларниот пример од раните денови беше даден на 23 мај 1928 година од Fritz von Opel, најстариот внук на Adam Opel. Со ракетен автомобил RАК 2 постигна брзина од 238 km/h на берлинскиот Avus.

Пред речиси пет децении, Валтер Рерл го стави Opel во преден план и во центарот на мотоспортот. Во 1974 година, тој и совозачот Jochen Berger станаа европски шампиони во рели со Ascona SR, а во 1982 година, заедно со Christian Geistdörfer, победи на релито во Монте Карло со Ascona 400 на погон на четири тркала против силната конкуренција, а на крајот на сезоната го освои светскиот шампионат во рели

Opel Corsa-e Rally моментално докажува дека врвните перформанси и еколошката компатибилност меѓусебно не се исклучуваат. Со малиот автомобил без емисија на штетни гасови, Opel е првиот производител што разви рели електричен автомобил со батерија кој се натпреварува во ADAC Opel e-Rally шампионатот, првиот светски електричен рели куп, од 2021 година и на тој начин ја демонстрира иднината на релито.

За животната средина: Од катализатор како стандард до електричен пионер

Opel е свесен за својата одговорност кон животната средина и постапува соодветно – тогаш како и сега. Уште во 1985 година, Opel ја претстави Corsa 1.3i, првиот европски мал автомобил со тринасочен катализатор. И во пролетта 1989 година, брендот со амблем на молња беше првиот европски производител кој стандардно ги опреми сите модели од мали автомобили до големи лимузини со систем за последователна обработка на издувните гасови. За дополнително да ја зголеми одржливоста на возилата и употребените материјали, Opel е првиот производител на автомобили што имплементирал циклус на рециклирање на синтетички материјали само една година подоцна.

Opel веќе беше на пат за електрификација во рана фаза – и со „рекордно темпо“ почна да се развива. Уште во 1971 година, Elektro GT постави шест сензационални светски рекорди за електрични автомобили на тркачката патека во Hockenheim. Opel ја продолжи својата улога како електричен пионер и во возилата од сериско производство. Со електричната Opel Ampera, европскиот „Автомобил на годината 2012“, традиционалниот бренд воспостави нов сегмент на европскиот автомобилски пазар. Со својот продолжувач на опсег, четвороседот сличен на купе беше првото возило со електричен погон погодно за секојдневна употреба со автономија од околу 500 km. Во 2016 година следеше Opel Ampera-e, компактен електричен автомобил со батерија. Едно полнење на литиум-јонската батерија од 60 kWh обезбедува опсег на возење до 520 km (според NEDC). И во 2019 година, Opel ја лансираше Corsa-e, првиот целосно електричен компактен автомобил на брендот, прифатлива е-мобилност достапна за многу клиенти низ Европа. Палетата на електрични модели – како plug-in хибриди, како и електрични со батерија – оттогаш продолжи да расте, така што до 2024 година сите модели на Opel ќе бидат достапни и во електрична верзија.

Најновото дополнување на гамата со нула емисија е новото комерцијално возило со горивни ќелии Vivaro-e HYDROGEN. Не е случајно што Opel Vivaro-e служи како технолошки носител на иновативниот концепт на возење. Stellantis и Opel имаат стекнато големо искуство кое е повеќе од две децении за развој на погон на водородни горивни ќелии – од физибилити студијата HydroGen1 до тест флотата HydroGen4 при употреба кај клиентите – и имаат експертиза во ова поле које ги покрива сите области на системот.

За новиот Opel Grandland, македонскиот е историски голем пазар

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Opel Corsa е најпродаван автомобил во Обединетото Кралство

Моторот OM 471 вреди половина од камион Mercedes-Benz Actros