за

Марк Лихте, дизајнер на Audi: „Естетиката извира од ефикасноста“

Главниот дизајнер на Audi, Марк Лихте, одговара на неколку прашања пред претставувањето на e-tron GT. Идните електрични модели ќе се водат според оваа мустра, премиерата на спортската лимузина е во почетокот на следниот месец.

Марк Лихте, Audi e-tron GT

Најубавиот автомобил што го имам нацртано во животот.“ Главниот дизајнер на Audi, Марк Лихте, ги избра овие зборови кога марката во есента во 2018 го прикажа Audi e-tron GT concept како студија во Лос Анџелес. Две години подоцна, првиот целосно електричен гран-туризмо модел на Audi е кусо пред својата премиера како сериски модел. Тоа е вистинскиот момент, за Марк Лихте да ни објасни какво е значењето на e-tron GT.

Господин Лихте, чекањето наскоро ќе заврши. На 9-ти февруари Audi ќе го претстави e-tron GT. Дали и по седум години како главен дизајнер на марката уште Ви се возбудливи презентациите на вакви модели?

Марк Лихте: Светската премиера е волшебен момент. Тоа важи за целиот тим во Audi Design, но и за мене лично. Со претставувањето на нов автомобил завршува еден развоен процес, што обично трае четири години. Тоа е долг пат и многу работа, бројни дискусии, а честопати и тешки решенија. Но, на крајот се добива заеднички производ, на којшто сите се гордееме.

Гордост е вистинскиот збор. Со студијата навистина ги подигнавте мерилата за e-tron GT. Кои се одликите на дизајнот на автомобилот?

Лихте: Дизајнот е добар кога еден производ е естетски и во исто време функционален, кога е дел од едно непрекинато вкупно доживување. Основата за естетиката е во пропорциите: Куси каросериски превиси и долго меѓуоскино растојание, во комбинација со ниска кабина на моќна основа. Сето тоа го содржи e-tron GT.

>>> Слушнете го посебно дизајнираниот звук на Audi e-tron GT

Дали е претерано, овој автомобил да се цени како нова дизајнерска икона на Audi?

Лихте: Да, тоа несомнено. Дизајнерска икона сепак не се станува на цртачката табла. Автомобилот мора сам да се избори за овој епитет на улиците – во средина, во којашто поради наплив од извори на сензации бара се ориентација. Кај вистинските дизајнерски икони, постои една јасна карактеристика: Три линии се доволни да ги опишат, на пример, VW Beetle или Porsche 911. Тоа се примери за јасна става, јасно држење.

Каква става сака да прикаже Audi преку e-tron GT?

Лихте: Тоа несомнено е „Напредокот преку техниката“ (Vorsprung durch Technik)или да ја цитирам новата стратегија на нашата марка: „Living Progress“. Некои модели низ историјата придонесоа многу за градењето на ова мото: A2 беше синоним за безпоштедна ефикасност, TT за формален дизајн, R8 за безкомпромисни перформанси. Прашањето кај e-tron GT не е дали тој е дизајнерска икона, туку колку веродостојно го прикажува нашето држење. Кусо: Прашањето е како тој на нов начин го толкува мотото „Напредок преку техниката“.

audi e-tron gt concept

Во кој правец се движи овој автомобил?

Лихте: Е-tron GT е гран туризмо. Овој поим првично се користеше за спортски возила што беа наменети за трки на долги растојанија. Според тоа, GT-моделите се разликуваат од чистокрвните спортски автомобили по повисокиот комфор и по поголемата кабина. Како целосно електричен гран туризмо, e-tron GT има нов пристап, бидејќи перформансите не ги сведува на обична моќност, туку во својата форма ја вклучува и ефикасноста.

Ефикасност, како главна одлика на дизајнот. Што точно значи тоа?

Лихте: Колку е понизок отпорот на воздух, толју е подолг досегот. Оваа основна физичка законитост на електромобилноста ја претворивме во дизајнерски принцип кај e-tron GT. Формата ја следи функцијата, естетиката извира од ефикасноста. Новиот дизајнерски говор се одликува со течна линија и врвна аеродинамичност. На тој начин, дизајнот на e-tron GT претставува основа за дизајнот на идните електрични модели.

Тоа е за екстериерот. Но, како ефикасноста се пренесува во дизајнот на внатрешноста?

Лихте: Електромобилноста внесува леснотија и функционалност во внатрешноста – просторната понуда е како во повисоката класа. Надвор компактно, внатре просторно. Поради тоа, на e-tron GT му дадовме основна архитектура на скулптура, којашто покрај спортската нота што е типична за GT, со јасната насоченост кон возачот става нагласок и на одржливоста. Салонскиот автомобил од 2018 година беше пример за серискиот модел. Тој поседува сопствена линија на опрема, што целосно се откажува од кожа и место тоа со цел става нагласок на рециклирани материјали.

Спортски гран туризмо, што се базира врз ефикасност и одржливост. Дали тоа е новиот став за којшто зборувате?

Лихте: Точно така. Одржливоста почнува во умот и се прикажува преку дизајнот. На тој начин, e-tron GT наведува на мислата што ќе претставува основа на нашето разбирање на луксузот во текот на електромобилноста.

>>> E-tron GT стартува како прв електричен Audi од германска фабрика

audi e-tron gt proizvodstrvo

Дарко Јаконов

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Avatar

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Goodyear Efficient Grip 2 SUV

Goodyear ветува 25% подолга експлоатација со новите Efficient Grip SUV

Марката Volkswagen е далеку под лимитите на ЕУ за емисија на СО2 за 2020 година

Volkswagen без проблеми со СО2-лимитите на ЕУ