за

Германски судови бараат забрана за Ford да се продава во земјата

Поради неплатени патенти, суд во Минхен бара целосна забрана за продажба и производство на Ford во Германија. Можно е дури и да се уништат возилата што се кај дилерите.

Тоа што личи како „кликбеит“ за собирање посети, всушност е мошне сериозен проблем со којшто се соочува американскиот производител на автомобили во Германија.

Првостепениот суд во баварската престолнина Минхен бара забрана за продажба и производство на возилата на Ford во Германија. Причината за овој сериозен проблем се неподмирените лиценци. Според Судот, во автомобилите на Ford биле вградувани чипови за мобилна телефонија, за коишто концернот нема платено лиценци.

Станува збор за системот E-Call, којшто се вградува задолжително во сите нови автомобили во ЕУ уште од 2018 година. За оваа функција на повик во итен случај да може да се користи, во автомобилите мора да се вградат чипови за мобилна телефонија. Тие чипови се користат сé повеќе и за функциите на инфо-забавниот систем и за навигациските системи.

До Првостепениот суд во Минхен се пристигнати тужби од вкупно осум сопственици на патенти за мобилна телефонија. Во својство на тужител, пред Судот настапува националната јапонска агенција за патенти IP Bridge.

Претстои масивен сервисен повик за автомобилите на Ford, а дури постои и опасност дека возилата може да бидат уништени

За пресудата да стане извршна, IP Bridge мора да приложи кауција во вредност од 227 милиони евра. Доколку Ford и IP Bridge не се спогодат, пресудата може да стане извршна во рок од една до две седмици. Потоа, Ford повеќе нема да смее да продава автомобили во Германија. Уште полошо за американскиот производител: Со пресудата дури се предвидува повикување на сите автомобили што се наоѓаат кај дилерите, и уништување на истите.

Ford во минатата година на германскиот пазар продал 126.400 возила, со што е седма најпродавана марка во земјата. Пресудата на Првостепениот суд уште не е правосилна.

Познавачите се сомневаат дека Ford ќе мора да ги уништи новите произведени возила. Место тоа, се верува дека ќе се пристапи кон отстранување само на техниката за мобилна телефонија, што потоа ќе биде уништена. Но, што ќе се случува со автомобилите, што без системот за E-Call не може да се продаваат во ЕУ, тоа останува „енигма“.

Како Ford Model T ги уби електричните автомобили

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Тешки дампери влечат струја од жица во шведски рудник

Volvo 780 од Торино чинеше двојно повеќе од 760 GLE