за

Бугарските автомобили загадуваат најмногу, норвешките најмалку

Европа води детална статистика на емисијата на издувни гасови од автомобилите. Во поглед на заштитата на животната средина, бугарите секогаш се последни.

Просекот на СО2 од новорегистрираните автомобили во Холандија е најнизок меѓу членките на ЕУ. Вицешампион е Шведска, трета е Данска.

Најчистите автомобили во Европа возат надвор од ЕУ, во Норвешка. Просечната емисија на СО2, гасот што е главен причинител на глобалното затоплување и климатските промени, во скандинавската држава изнесува 38,2 грами по километар. За споредба, бугарите коишто секогаш се последни во европското рангирање, возат автомобили што во просек испуштаат по 133 грами од штетниот гас на секој поминат километар. Тоа се вредности што важат за новите регистрирани автомобили во 2020 година.

Резултатот на Норвешка не изненадува, имајќи предвид дека девет од секои десет продадени патнички автомобили во земјата се чисто електрични. Просекот на ЕУ изнесува 108,2 грами СО2/km. Емисијата на штетниот гас во 2020 година во Унијата се намалила за 11,3 проценти во споредба со 2019 година. Во сите држави во Европа за коишто се води статистика, во првата пандемиска година биле регистрирани почисти автомобили во однос на претходната година, во поглед на емисијата на СО2.

Просечна емисија на СО2 од новите автомобили во 2020 година, по држави

Австрија 113

Белгија 107.7

бугарите 133

Хрватска 112.2

Кипад 125

Чешка 120.9

Данска 95.3

Естонија 121

Финска 100.3

Франција 98.5

Германија 113.6

Грција 107.3

Унгарија 116.7

Ирска 106.2

Италија 108.6

Летонија 119.2

Литванија 119.3

Луксембург 119.8

Малта 101.4

Холандија 82.3

Полска 125

Португалија 97.5

Романија 115.4

Словачка 121.8

Словенија 114.1

Шпанија 112.4

Шведска 93.4

ЕВРОПСКА УНИЈА 108.2

Исланд 80.2

Норвешка 38.2

В. Британија 111.5

EU27 + IS + NO + UK 107.8

Топ 10 Најголеми заблуди околу аерозагаденоста во Македонија

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Opel Rocks-e KARGO: Пица-достава на струја, тоа ни е многу познато

AMG GT Track Series e најсилниот Mercedes за приватни тркачи