за

Првиот заеднички модел на Фолксваген и Експенг ќе биде електричен СУВ

Според Фолксваген, развојот ќе се скуси за една третина, преку заедничката набавка, како и споделувањето на иновациите во констурирањето и инженерингот.

Заедничкиот СУВ ќе користи технологија од платформата Едвард на Експенг, којашто е основа за моделот Г9 на кинеската марка.

Концернот Фолксваген и кинескиот производител на електрични автомобили Експенг објавија дека првиот автомобил што планираат да го развиваат заеднички ќе биде СУВ, за којшто ќе ги дружат своите добавувачи.

Под „рамковниот договор“ за соработка во платформи и во софтвер, двата производители на автомобили најавија дека ќе отпочнат со програма за здружување на набавката на деловите за возилото, од добавувачите со коишто соработуаат двата партнери. Целта е на тој начин да се скусат трошоците.

Ова соопштение означува уште еден чекор напред во соработката што беше отпочната во јули, кога Фолксваген најави дека ќе купи 4,99 проценти од акциите на Експент за околу 700 милиони долари. Планот е да се лансираат два заеднички развиени електрични модели до 2026 година. Акциите беа купени во декември.

Фолксваген е во обид да го врати пазарниот удел во Кина, што го загуби од локалните соперници. Концернот сака да постигне скалест ефект од заедничката набавка на компоненти, како и од споделувањето иновации во конструирањето и во инженерингот. На тој начин, времетраењето на развојот ќе се скуси за повеќе од 30 проценти.

„На најголемиот и најбрзо растечки пазар за ЕВ во светот, брзината е клучна“, изјави во четвртокот Ралф Брандштетер, член на управниот одбор на концернот Фолксваген и шеф за Кина.

Автомобилите што ќе произлезат од соработката ќе го носат знакот на Фолксваген, меѓутоа ќе користат заеднички развиена платформа, што се базира врз технологијата Едвард на кинескиот стартап, што е стара една деценија.

Фолксваген кон завршетокот на 2022 година ја загуби титулата на најпродавана автомобилска марка во Кина, од локалниот производител БИД. Германскиот концерн со долга традиција и со понуда заснована главно на автомобили со обичен погон, не успеа да ја следи силната конкурентска битка.

Фолксваген лани најави дека ќе развие друга платформа за Кина, којашто ќе произлезе од модуларната платформа за електрични возила МЕБ и за којашто ќе се користат локални компоненти, за да се смалат трошоците.

Концернот воедно вложува една милијарда евра во нов центар за развој во Хефеи.

Продажбата на ЕВ во Кина, вклучувајќи и приклучни хибриди, во јануари опадна за 39 процент во споредба со претходниот месец, што беше прв поголем пад по август, откако бранот на големи попусти, што го отпочна Тесла, не успеа да ја поттикне побарувачката.

Додека повеќето производители на ЕВ се во трка да ги скусат трошоците, Експенг месецов објави дека во текот на годинава ќе вработи 4.000 лица и ќе вложи милиони долари во вештачка интелигенција, додека компанијата бара начини да опстане во тоа што го цени како „крваво море“ на конкуренцијата.

 

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Фабриките на Субару се враќаат во работа по осумдневен прекин откако загина работник

Рено преговара со Фолксваген за заеднички развој на малечки ЕВ