Toyota GR Yaris е меѓу најекстремно изведените автомобили во класата, па и во една класа погоре. Покривот е изработен од карбон, вратите и поклопците се од алуминиум, каросеријата е за 95 милиметри пониска од обичниот Yaris, а за постигнување исклучителна крутост, по целата каросерија се изведени 4.175 варови.
Малечок автомобил на голема мисија. Тркачкото чувство во возењето на Toyota GR Yaris не е туѓо, туку му е вродено. Тој служи како основа за хомолација за рели-болидот на Toyota Gazoo Racing. Екстремниот тркач е конструиран во соработка со тимот за рели на Toyota и вклучува богато искуиство и знаење од експертите за мотоспорт. При развојот на моделот беше ставен посебен нагласок на лесната конструкција на каросеријата и на крутоста на истата, што ќе издржи и најекстремни напрегања од рели патеките.
Уште едно врвно достигнување на инженерите на Toyota е тоа што погонот на сите тркала GR Four и моќниот 1,6-литарец со 261 КС се вградени во каросерија што минимално е поголема отколку на стандардниот Yaris. Тоа што најмногу одушевува секако е тежината од 1.280 килограми. За тоа е заслужна вештата комбинација од материјали за каросеријата, во којашто влегуваат десетина проценти алуминиум.
Платформата на Toyota GR Yaris е единствена. Предниот дел потекнува од новиот стандарден Yaris (GA-B платгформа), додека задниот дел доаѓа од Corolla & Co (GA-C). Единственото што е заедничко во надворешноста меѓу Yaris и GR Yaris се предните и задните светла, ретровизорите и кровната антена.
Карбонскиот покрив не е изработен вообичаено со „плетење“, туку е пресуван. Ова е прв модел на Toyota со карбонски покрив. Во споредба со челичен покрив, тежината е смалена за 3,5 килограми. Поважно е тоа што покривот е највисоката точка и заштедата таму придонесува најмногу за тежиштето на целото возило да се спушти. Тоа, пак, во голема мера решава за управливоста. Задниот дел од покривот е спуштен за 95 милиметри, за воздушната струја да се води полесно до задниот спојлер. Оваа силуета е изведена имајќи го предвид „рели-јарисот“, со масивен заден спојлер.
Toyota GR Yaris во голем дел е идентичен со рели-болидот за WRC, затоа што правилата дозволуваат само малку промени од серискиот модел
Уште една клучна разлика со цивилниот Yaris секако е во бројот на врати. GR (од Gazoo Racing) е развиен само во варијанта со три врати. Според правилата на WRC, не смее да се менуваат вратите на тркачките болиди. Затоа вратите на уличната изведба се изработени од алуминиум и немаат рамка. Лесниот метал се користи и за хаубата и задниот поклопец.
Уште еден трик на конструкторите за намалување на тежината е примена на тенка челична ламарина со исклучителна цврстина. Во скусувањето на секаков вишок килограми учествува и задниот спојлер од т.н. Toyota Super Olefin Polymer (TSOP), кој е потенок и полесен е за 38 проценти.
Покрај ниската тежина, кај тркачките рели-болиди е важна и крутоста на каросериајта. GR Yaris во таа насока поседува 4.175 завари (заварени точки) или 259 повеќе од стандардниот Yaris. Крутоста е дополнително зголемена со примена на структурни лепила меѓу конструкциските делови на каросеријата. Вкупно 35,4 метри од каросериските споеви се изведени со лепило. Тоа е за 14,6 метри повеќе отколку кај стандардниот Yaris.
Опција е пакет за високи перформанси, кој вклучува ковани тркала од 18 инчи со 10 краци, кои исто така придонесуваат за смалување на тежината. Во пакетот понатаму влегуваат блокада на предниот и задниот диференцијал, заради натамошно зголемување на возната динамика.
Технички податоци · Toyota GR Yaris
Потрошувачка, издувни гасови и капацитет | |
CO2 класа | F |
Гориво | Бензин |
Потрошувачка, просек* | 7.7 l/100 km |
Потрошувачка, град* | 9.3 l/100 km |
Потрошувачка, пат* | 6.7 l/100 km |
CO2 емисија, просек* | 175 g/km |
Издувна норма* | EURO 6 AP |
Резервоар | 50 l |
65.0 dB(A) | |
Потрошувачка, просек (WLTP) (l/100km) | 8.2 l/100 km |
CO2 емисија, просек (WLTP) (g/km) | 186 g/km |
Мотор, технологија |
|
Број на цилиндри | 3 цилиндри, во линија |
Конструкција | Директно впрскување во повеќе точки |
Погон на вентили | DOHC 4-вентили |
Работна зафатнина | 1618 ccm |
Моќност во kW | 192/6500-1 |
Моќност во КС | 261 |
Вртежен момент | 360 Nm / 3000-4600-1 |
Компресија |
10.5:1 |
Пренос на сила |
|
Менувач |
Мануелен |
1. степен | 3.538 |
2. степен | 2.238 |
3. степен | 1.535 |
4. степен | 1.162 |
5. степен | 1.081 |
6. степен | 0.902 |
Рикверц | 3.831 |
Перформанси |
|
Крајна брзина | 230 km/h |
Забрзување 0 – 100 km/h | 5.5 S |
Пренос во диференцијал | 0.352 |
Тежини & товар | |
Празно возило | 1280-1310 kg |
Дозволена тежина на предна оска | 970 kg |
Вкупна дозволена тежина (kg) | 1645 kg |
Багажник, max. ширина (mm) | 1085 mm |
Зафатнина |
0.207 m³ |
Подвозје |
|
Напред |
Мекферсон |
Назад | Две триаголни водилки |
Сопирачки | |
Напред |
Вентилирани, диск, 4 цилиндри |
Назад | Вентилирани, диск, 2 цилиндри |
Димензии |
|
Број на врати |
2 |
Должина |
3995 mm |
Ширина | 1805 mm |
Висина | 1455 mm |
Меѓуоскино растојание | 2560 mm |
Ширина на трага напред | 1536 mm |
Ширина на трага назад | 1572 mm |
Внатрешни димензии |
|
Број на седишта |
4 |
Круг на вртење |
|
Пречник |
10.62 m |
Најмал радиус на вртење |
5.31 m |
Радиус на вртење на каросерија (m) | 5.64 m |
Растојание од подлога (mm) | 124 mm |