за

Екстремите на Toyota GR Yaris: Карбон, алу и 4.175 варови

Спортскиот Yaris не е „само“ коњски сили, туку и мајсторски изведена лесна конструкција и исклучително цврста каросерија.

Екстремите на Toyota GR Yaris - Карбон, алу и 4175 варови

Toyota GR Yaris е меѓу најекстремно изведените автомобили во класата, па и во една класа погоре. Покривот е изработен од карбон, вратите и поклопците се од алуминиум, каросеријата е за 95 милиметри пониска од обичниот Yaris, а за постигнување исклучителна крутост, по целата каросерија се изведени 4.175 варови.

Малечок автомобил на голема мисија. Тркачкото чувство во возењето на Toyota GR Yaris не е туѓо, туку му е вродено. Тој служи како основа за хомолација за рели-болидот на Toyota Gazoo Racing. Екстремниот тркач е конструиран во соработка со тимот за рели на Toyota и вклучува богато искуиство и знаење од експертите за мотоспорт. При развојот на моделот беше ставен посебен нагласок на лесната конструкција на каросеријата и на крутоста на истата, што ќе издржи и најекстремни напрегања од рели патеките.

Уште едно врвно достигнување на инженерите на Toyota е тоа што погонот на сите тркала GR Four и моќниот 1,6-литарец со 261 КС се вградени во каросерија што минимално е поголема отколку на стандардниот Yaris. Тоа што најмногу одушевува секако е тежината од 1.280 килограми. За тоа е заслужна вештата комбинација од материјали за каросеријата, во којашто влегуваат десетина проценти алуминиум.

Платформата на Toyota GR Yaris е единствена. Предниот дел потекнува од новиот стандарден Yaris (GA-B платгформа), додека задниот дел доаѓа од Corolla & Co (GA-C). Единственото што е заедничко во надворешноста меѓу Yaris и GR Yaris се предните и задните светла, ретровизорите и кровната антена.

New item by Automedia MK / Google Photos

Карбонскиот покрив не е изработен вообичаено со „плетење“, туку е пресуван. Ова е прв модел на Toyota со карбонски покрив. Во споредба со челичен покрив, тежината е смалена за 3,5 килограми. Поважно е тоа што покривот е највисоката точка и заштедата таму придонесува најмногу за тежиштето на целото возило да се спушти. Тоа, пак, во голема мера решава за управливоста. Задниот дел од покривот е спуштен за 95 милиметри, за воздушната струја да се води полесно до задниот спојлер. Оваа силуета е изведена имајќи го предвид „рели-јарисот“, со масивен заден спојлер.

Toyota GR Yaris во голем дел е идентичен со рели-болидот за WRC, затоа што правилата дозволуваат само малку промени од серискиот модел

Уште една клучна разлика со цивилниот Yaris секако е во бројот на врати. GR (од Gazoo Racing) е развиен само во варијанта со три врати. Според правилата на WRC, не смее да се менуваат вратите на тркачките болиди. Затоа вратите на уличната изведба се изработени од алуминиум и немаат рамка. Лесниот метал се користи и за хаубата и задниот поклопец.

Уште еден трик на конструкторите за намалување на тежината е примена на тенка челична ламарина со исклучителна цврстина. Во скусувањето на секаков вишок килограми учествува и задниот спојлер од т.н. Toyota Super Olefin Polymer (TSOP), кој е потенок и полесен е за 38 проценти.

New item by Automedia MK / Google Photos

Покрај ниската тежина, кај тркачките рели-болиди е важна и крутоста на каросериајта. GR Yaris во таа насока поседува 4.175 завари (заварени точки) или 259 повеќе од стандардниот Yaris. Крутоста е дополнително зголемена со примена на структурни лепила меѓу конструкциските делови на каросеријата. Вкупно 35,4 метри од каросериските споеви се изведени со лепило. Тоа е за 14,6 метри повеќе отколку кај стандардниот Yaris.

Опција е пакет за високи перформанси, кој вклучува ковани тркала од 18 инчи со 10 краци, кои исто така придонесуваат за смалување на тежината. Во пакетот понатаму влегуваат блокада на предниот и задниот диференцијал, заради натамошно зголемување на возната динамика.

Технички податоци · Toyota GR Yaris

Потрошувачка, издувни гасови и капацитет
CO2 класа F
Гориво Бензин
Потрошувачка, просек* 7.7 l/100 km
Потрошувачка, град* 9.3 l/100 km
Потрошувачка, пат* 6.7 l/100 km
CO2 емисија, просек* 175 g/km
Издувна норма* EURO 6 AP
Резервоар 50 l
65.0 dB(A)
Потрошувачка, просек (WLTP) (l/100km) 8.2 l/100 km
CO2 емисија, просек (WLTP) (g/km) 186 g/km

Мотор, технологија

Број на цилиндри 3 цилиндри, во линија
Конструкција Директно впрскување во повеќе точки
Погон на вентили DOHC 4-вентили
Работна зафатнина 1618 ccm
Моќност во kW 192/6500-1
Моќност во КС 261
Вртежен момент 360 Nm / 3000-4600-1

Компресија

10.5:1

Пренос на сила

Менувач

Мануелен
1. степен 3.538
2. степен 2.238
3. степен 1.535
4. степен 1.162
5. степен 1.081
6. степен 0.902
Рикверц 3.831

Перформанси

Крајна брзина 230 km/h
Забрзување 0 – 100 km/h 5.5 S
Пренос во диференцијал 0.352
Тежини & товар
Празно возило 1280-1310 kg
Дозволена тежина на предна оска 970 kg
Вкупна дозволена тежина (kg) 1645 kg
Багажник, max. ширина (mm) 1085 mm

Зафатнина

0.207 m³

Подвозје

Напред

Мекферсон
Назад Две триаголни водилки
Сопирачки

Напред

Вентилирани, диск, 4 цилиндри
Назад Вентилирани, диск, 2 цилиндри

Димензии

Број на врати

2

Должина

3995 mm
Ширина 1805 mm
Висина 1455 mm
Меѓуоскино растојание 2560 mm
Ширина на трага напред 1536 mm
Ширина на трага назад 1572 mm

Внатрешни димензии

Број на седишта

4

Круг на вртење

Пречник

10.62 m

Најмал радиус на вртење

5.31 m
Радиус на вртење на каросерија (m) 5.64 m
Растојание од подлога (mm) 124 mm

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Домаќинства и хотели во Британија изнајмуваат полначи за струја

Домаќинства и хотели во Британија изнајмуваат полначи за струја

BMW M GmbH лани испорачал рекордни 144.218 возила

BMW M GmbH лани испорачал рекордни 144.218 возила