Swiss и групацијата Lufthansa договорија стратешка соработка со Synhelion, за користење т.н. соларно погонско гориво. Станува збор за гориво добиено по принцип на Sun-to-Liquid, односно користење енергија од сонцето, за производство на горивото.
Компанијата Synhelion разви постапка за производство на керозин што е неутрален во однос на емисијата на СО2, благодарение на користењето на сончева светлина што е сосредострочена на мала површина. Авиопревозникот Swiss и Synhelion стануваат пионери во производството и користењето горива од одржливи извори.
Synhelion е спиноф на Електротехничкиот Универзитет Цирих. Директорот и соосновач др. Филип Фурлер, зборува за потфатот: „Веруваме во глобализиран свет, што го поврзува мобилност којашто е пријателска за животната средина. Со нашиот СО2-неутрален соларен керозин од следната генерација, нудиме ценовно достапна замена за фосилните горива, што штеди ресурси. Ангажманот на Swiss и на Lufthansa Group е доказ за големиот интерес во браншата за нашите соларни горива.“
Технологијата на Synhelion овозможува користење концентрирана соларна топлина за производство на синтезен гас, од којшто понатаму се синтетизира керозин, по пат на стандардна индустриска постапка. Ова погонско гориво од видот Sun-to-Liquid, има затворен СО2-круг, затоа што при согорувањето се ослободува исто толку СО2, колку што е ослободено при неговото производство.
Thank you, @WEF for highlighting the Sun-to-Liquid technology. Synhelion is the @ETH spin-off that is now commercializing this technology. We will build the world's first industrial solar fuel plant in 2022 and start fuel production in 2023. https://t.co/NqkXRcwdZO
— Synhelion ☀️⛽ solar fuels (@Synhelion) January 5, 2022
Годинава ќе започне изградбата на првиот погон во светот за индустриско производство на соларни погонски горива, во Јулих, Германија. Swiss ќе биде прв корисник на ова гориво. Авиокомпаниите ќе помагаат и при развојот на комецијалниот погон за производство на соларни горива во Шпанија.