за

Овој Mercedes-Benz ги превезуваше фудбалерите на светското првенство во 1974

Сите 16 национални тимови на светскиот турнир во Западна Германија пред 48 години имаа на располагање Mercedes-Benz O 302 во боите на државното знаме.

Во музејот на Mercedes-Benz се наоѓа еден мошне впечатлив модел, од една страна поради неговата габаритност, од друга поради боите и натписот што го носи. Станува збор за автобус од моделот Mercedes-Benz O 302, со логото WM 74 на светското првенство во фудбал во 1974 година, со натпис BR Deutschland и со графика во боите на германското знаме.

Турнирот се одржуваше од 13-ти јуни до 7-ми јули 1974 година во Западна Германија и во Западен Берлин. Учествуваа 16 нации, на коишто им стоеше на располагање по еден O 302, во државните бои и со името на државата. Не недостигаа и државни знаменца на покривот.

Вратите на автобусот од шампионатот секогаш се отворени за посетителите. Овој модел го претставуваше највисокиот комфор што еден автобус можеше да го понуди во 1970-те години. Седиштата се обложени со материјал во црвено-портокалов тон, а на секое седиште е поставена заштитна навлака за главата. Под комфор, тогаш се подразбираше и пепелник на секое седиште, тоалет во автобусот, па и славина за точење свежо пиво.

Возачот во своето амортизирано седиште врти голем црн волан и го гледа патот до следниот стадион низ широк панорамски ветробран. Капитенот Франц Бекенбауер веројатно отседнувал на совозачкото седиште. Од стерео радио-касетофонот Blaupunkt се слушала песната „Fußball ist unser Leben“ (Фудбалот е нашиот живот), којашто играчите ја снимиле во тонско студио пред турнирот. Тоа е песната што се слуша кога посетителите ќе влезат во автобусот.

New item by Automedia MK / Google Photos

Производството на автобусот O 302 започна во пролетта 1965 година. Моделот ги исполнуваше највисоките барања за брзина, за комфорна амортизација и лесно ракување. Првпат по нарачка се вградуваше клима уред. Сите автобуси од првенството поседуваа клима уред, што можеше да се види и по натписот „Thermo King“ на покривот назад.

До 1976 година, Mercedes-Benz произведе повеќе од 32.000 примероци од O 302. Пневматската амортизација во почетокот се нудеше како опција, а стана стандард во 1971 година. Редниот шестцилиндарски дизел се испорачуваше во дијапазон на моќност меѓу 126 и 240 КС. Наследникот O 303 стартуваше со производство во 1974 година.

New item by Automedia MK / Google Photos

Во финалето на 7-ми јули 1974 година, германскиот национален тим играше во Минхен против Холандија. По 25 минути, резултатот беше 1:1. Герд Милер по додавањето од Рајнер Бонхоф го постигна решавачкиот гол. Германија вторпат по 1954 година стана светски шампион.

По турнирот, 16-те автобуси биле користени во редовен превоз, без обележјата од светското првенство. Со текот на времето, автобусите го отслужиле векот. Примерокот во музејот е изработен отпосле и еден е од најпосетените експонати.

А вака звучи O 302

New item by Automedia MK / Google Photos
New item by Automedia MK / Google Photos
New item by Automedia MK / Google Photos
New item by Automedia MK / Google Photos
New item by Automedia MK / Google Photos

Камионите се подобри олдтајмери

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Мис на Франција вози електрично Peugeot е-2008

Opel Astra вози со Златен Волан