за

Mazda го враќа ванкелот, но само како помошник

Ванкел-моторот како еден од заштитните знаци на Mazda, повторно ќе работи во јапонските модели, меѓутоа ќе има сосем различна улога.

Кон средината на месецот, на салонот на автомобили во Брисел, Mazda ќе ја претстави новата изведба на кросоверот MX-30. Погонот е приклучен хибрид, ванкелот ќе служи единствено како генератор на струја.

Два милиони автомобили со ванкел мотор се произведени под знакот на Mazda во периодот од првиот Cosmo во 1967 година до последната RX-8 во 2012 година. Спортското купе прерасна во легенда, меѓу другото и поради лесниот, компактен, исклучително смирен и во принцип едноставен ванкел мотор.

Денешните строги норми за издувни гасови оневозможуваат Mazda да го користи ванкел моторот, затоа што е тешко и скапо, тој да се приспособи за чиста и штедлива работа. Тоа е во природата на овој мотор со ротирачки клипови, висока потрошувачка и неможност да се постигне чист издув како со останатите мотори.

Но, во Mazda уште има место за ванкелот. Компактниот кросовер MX-30, привлекува со изгледот, од RX ја наследува и практичноста со задните врати што се отвораат наназад, но тој единствено не привлекува со погонот. Додека во Јапонија се нуди и изведба со благ хибриден погон, за европскиот пазар останува само чисто електричната изведба.

Исто како Mini Cooper SE, таа е наменета за „специјалисти“, односно за возачки и возачи што релативно малата батерија ја гледаат како предност, затоа што се задржуваат динамичните возни својства. Со досег од околу 200 километри, MX-30 не може да им парира на VW ID.4 или на Volvo C40.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Automedia.mk (@automedia.mk)

Овој кросовер со дизајн што одушевува, напролет ќе добие шанса да убеди поширок круг купувачи. Како што беше најавено уште пред три години, Mazda отсега ќе го користи ванкелот како генератор. Со малите димензии, ниската тежина и исклучително смирената работа, ванкелот во новата верзија на Mazda MX-30 со приклучен хибриден погон ќе работи како генератор на струја. Така ќе се обезбедува енергијата за погонскиот електромотор.

Премиерата е на 13-ти јануари, на салонот во Брисел, новите детали се очекуваат со нетрпение.

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Овие нови автомобили пристигаат во 2020 година

Polestar: Електричната марка на Volvo лани продаде над 50.000 возила

Вака изгледа новиот салон за Rolls-Royce во Лондон

Rolls-Royce првпат во историјата со повеќе од 6.000 возила за една година