за

Како реагираат патниците во автомобилите што управуваат сами

Во Сан Франциско првпат се пуштени автономни возила без возач зад воланот, да вршат превоз на патници.

Автомобилите што самостојно се движат низ сообраќајот многумина ги сметаат како далечна иднина. Но, техниката веќе е способна за тоа, доколку се работи за ограничен простор. Тоа што спречува автономните возила да се користат помасовно се законските одредби, односно недостигаат закони што ќе ги регулираат одговорностите и правата во тоа подрачје.

Пред повеќе од две години, Cruise, фирма ќерка на General Motors, доби одобрение во Калифорнија да врши тестирања со роботски автомобили без присуство на возач зад воланот, којшто би ја презел контролата над возилото доколку техниката погреши. Станува збор за технологија за автономно возење од највисок степен, односно за Level 5.

По двегодишно обемно тестирање, технологија совлада уште едно скалило. По многубројните километри што ги минаа автомобилите врз база на електричниот Chevrolet Bolt, сега првпат се превезуваат патници во возила што целосно се управувани со помош на вештачка интелигенција.

Кајл Вогт, соосновач и технички директор во Cruise, објави на својот профил на твитер видео со реакциите на патниците.

Компаниите што вршат превоз на патници, од рангот на Uber & Co, со нетрпение ја исчекуваат ерата на автомобилите што управуваат сами. Автомобилите на коишто не им е потребен возач можат да се користат непрестајно. Паузите се неопходни единствено за полнење на батеријата на електричните автомобили. Доколку се користат моќни полначи со еднонасочна струја, полнењето обично трае помалку од половина час. Инвестицијата во автомобилите со технологија за автономно возење ќе им се исплати на компаниите за превоз на патници за кусо време, затоа што отпаѓа ставката за плати за вработените.

>>> Трамбуси во Скопје, роботизирани минибуси во Карлсруе

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Пет метри теренец од Кина: Каде што има ix5, мора да има и ix7

Toyota Sequoia е вистински фулсајз-СУВ според американски мерила