за

BMW стартува нова генерација на iDrive

BMW iDrive беше музика од иднината при премиерата пред 20 години. Овој начин на ракување денес е стандард во повисоките класи. Затоа BMW разви нов iDrive.

Новиот BMW iDrive е развиен за ракувањето со функциите да се приспособи на дигиталниот свет. Премиерата ќе биде во електричните BMW iX и i4.

Ракувањето со новиот систем iDrive е поинтуитивно и поедноставно. По 20 години од воведувањето на тогаш единствениот систем за ракување, следи комплетно преработена логика на ракувањето. Системот е сменет во толкав обем што повеќе не станува збор за ракување, туку за интеракција, односно возилото самото се приспособува според ситуацијата и според возачот.

Како основа за системот послужи Оперативниот Систем 7.0 на BMW, кој се вградува во постојните модели на Баварците. Новата верзија 8.0 ќе ја има својата премиера во BMW iX, а потоа и во BMW i4 – двата модели се чисто електрични автомобили.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Новиот iDrive го сочинуваат три компоненти. Тоа се големиот заоблен дисплеј, контролерот за iDrive и говорните команди. Задавањето наредби преку говорни команди во иднина ќе има централна улога во BMW, покраj класичното ракување преку допир. Бројот на копчиња повторно е преполовен. Системот што се води како интелигентен личен асистент, ќе биде во состојба да дава одговори зависно од ситуацијата. Тој воедно служи и како интерактивен прирачник за ракување со возилото. BMW уште не открива колку е збогатен обемот на функции во споредба со постоечкиот систем.

Ракувањето со климатизацијата се сели во дисплејот

За ракување со климатизацијата служи единствено средишниот дисплеј од 14,9 инчи. Автоматската работа на климата е усовршена со помош на податоците што се насобрани во минатите години и дотокот на воздух со нoвиот iDrive се приспособува автоматски. Единствено треба да е избере саканата температура, посебно за возачот, за совозачот или назад, а понатаму системот регулира самостојно.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Темелно е сменет и дизајнот на целиот систем. Боите се ненападни и претставуваат заштитен белег на системот. Повпечатливи од боите се формите и анимациите што се прикажуваат на дисплеите. На дигиталните инструменти и на средишниот дисплеј може да се избира различен профил, на пример за спортски или штедлив режим. Во некои режими има и по десет вредности што може да се менуваат. Новина се „My Modes“ во замена за сегашниот класичен режим на возење. Покрај возните параметри, на пример за работата на управувањето или тврдоста на амортизерите, може да се менува и светлото во кабината или придружниот звук на електричниот погон.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Преку оперативниот систем на BMW се поврзани околу 2,5 милиони возила. Сите тие испорачуваат податоци до „облакот“, а секој клиент на BMW има корист од тоа. Замислата за вмрежен возен парк не е нова, тоа што е ново е стандардот 5G што Баварците првпат го користат за размена на податоци. Со тоа, BMW е подготвен за следната деценија, преку молскавично брза размена на податоци со серверите на BMW.

Благодарение на петте моќни компјутери во автомобилот ќе може да се разменуваат само информациите што навистина се неопходни, додека поголемиот дел од податоците ќе се обработуваат во самото возило. Вчитување нов софтвер со големина од еден гигабајт ќе трае само 20 минути. Конкуренцијата може да сонува за ваква брзина. Сопствениците на актуелните модели на BMW нема да можат да го вчитаат новиот оперативен систем, но е можно да добијат верзија со сменет дизајн.

New photo by Automedia MK / Google Photos

За разлика од останатите прозиводители, BMW со новиот систем дозволува и апликации од трета страна. Apple CarPlay и Android Auto во иднина ќе бидат интегрирани уште подобро во моделите на BMW.

Системот iDrive е значително поедноставен во споредба со претходните верзии. Ракувањето со новиот оперативен систем 8.0 ќе биде многу поинтуитивно и повеќе ќе се потпира на говорни команди. Класичниот контролер iDrive сепак останува составен дел од моделите на BMW и по 20 години од неговото воведување.

New photo by Automedia MK / Google Photos
New photo by Automedia MK / Google Photos

BMW iX & BMW i4 ќе се произведуваат со зелена струја од минхенската „Матка“

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Новиот дизајн на Kia: Спротивностите се привлекуваат

Suzuki Jimny ќе добие изведба со продолжена каросерија