Непознати марки ја користат празнината додека големите производители стартуваат со своите електрични автомобили. Повеќето од нив остануваат само на ветување, но не сите. Nio ES8 е првиот сериски автомобил од новата марка и се чини како пристојна понуда.
Голем е бројот на кинески компании што сакаат да го освојат пазарот со своите електрични автомобили. Но, мал е бројот на компании што ги имаат остварено ветувањата. Една од нив е Nio, којашто во Пекинг го претстави електричниот теренец ES8, како свој прв сериски модел.
Во споредба со суперспортскиот EP9, кој собори неколку рекорди и развиен е во Велика Британија, Nio ES8 изгледа речиси секојдневно. Со должината од пет метри и меѓуоскиното растојание од 3,01 метри, електричниот теренец се наоѓа рамо до рамо со Audi Q7 или Tesla Model X.
Каросеријата целосно е изработена од алуминиум, а во нејзиното конструирање учествуваше и австриско-канадскиот добавувач Magna. Внатрешноста на седумседот остава модерен впечаток, со дигитална табла со инструменти и проекциски дисплеј. Совозачкото седиште се претвора во фотелја во која може комотно да се залегне.
Технолошкото ниво на Nio ES8 не е за подбив
Во стилот на Tesla, во средишната конзола доминира голем вертикален дисплеј, кој ги заменува класичните копчиња. Топката врз арматурната табла не е за украс, туку служи за комуникација на возилото со патниците. Според Nio, системот Nomi е еден вид придружник при патување, кој ги слуша возачот и патниците, зборува со нив и им помага. Nio ES8 прави голем чекор напред во поглед на телематиката и конективноста, вклучувајќи систем Mobileye Q4 од последната генерација.
Основните податоци за погонот сугерираат дека возачот сепак ќе сака сам да ја преземе контролата врз возењето, место тоа да го препушта на вештачката интелигенција. Двата погонски модула развиени од Magna произведуваат 644 КС, што се претвора во спринт до сто за 4,4 секунди. Крајната брзина е ограничена на 200 km/h.
Една од причините за брзинскиот лимит е спречување на прегревање на батериите, но и сочувување на енергијата. Според официјалниот циклус, Nio ES8 минува 355 километри со едно полнење, додека во реалноста може да се очекуваат барем две третини од таа вредност. Од мала корист е податокот дека електричниот теренец може да извози 500 километри доколку брзината се држи константно на 60 km/h.
„Полначот за струја“ самиот доаѓа до возилото да ги наполни батериите
Како утеха, батериите се полнат брзо. Кинезите развија систем Power Mobile, со когошто батериите се освежуваат за следните 100 километри за само 10 минути. Идејата е „полначот“ самиот да се појави кадешто е потребно – со комбиња коишто служат како подвижен полнач. Покрај тоа, постои и можност за брза замена на истрошените батерии со полни, што би требало да трае околу три минути. Nio ветува дека самостојно ќе ја изгради потребната инфраструктура.
Околу цената не би требало да има забелешки, имајќи предвид што нуди возилото. Таа изнесува околу 58.000 евра, односно 45.000 евра, доколку сопственикот се реши за наем на батериите, што чини 165 евра месечно. Nio ES8 во почетокот ќе се продава само на кинескиот пазар. Тоа е најголемиот пазар во светот, и за автомобили, и за електрични автомобили. Но, големи и докажани компании во меѓувреме се вклучуваат во игра. А, тие не си играат.
[FAG id=29601]