Со воведувањето на електричната изведба на Mini се добива убава можност за директно да се споредат техничките податоци со верзијата со обичен мотор. Споредбата секако важи со најсилниот, со Cooper S со 192 КС.
Cooper SE гласи ознаката на најновата моделска изведба во гамата на Mini. Лесно може да се случи, големиот интерес за овој модел, на европскиот пазар што е во еуфорија по погонот на струја, да предизвика рокови на чекање подолги од една година. За верзијата на Mini со електричен погон, во повеќето држави во ЕУ постојат масивни субвенции. Во Германија, на пример, субвенцијата изнесува 6.000 евра (се одбива од цената без ДДВ), така што од редовните 32.500 евра се доаѓа до 25.360 евра. Тоа е околу илјада евра под Cooper S, со споредлива цена од 26.300 евра.
Тоа што Cooper SE бил предвиден како погонска варијанта уште при развојот на Mini со 3 врати и со исклучок на електричниот погон, практично е идентичен со изведбите на Mini со обичен погон, создава одлична можност да се споредат техничките податоци со Cooper S. Во поглед на моќноста се мали разликите, 184 КС кај Cooper SЕ и 192 КС кај Cooper S.
Петте милиметри плус во должината на Cooper S се должат на различната изведба на браниците. Ширината на каросеријата е непроменета, исто како и меѓускиното растојание. Разлика се појавува во висината. Електричниот модел е повисок за 18 милиметри, но во исто време, најмалото растојание од подлогата е помало – 128 милиметри кај електричниот Cooper SE и 143 милиметри кај бензинскиот Cooper S. Тоа укажува на фактот дека батеријата што е вградена во подот, во најголемиот дел во средишниот тунел, одзема простор во висина. Тоа не се однесува на багажникот, таму и без тоа нема што да се одземе повеќе: Стандардно 211 литри, со соборена клупа 731 литри.
Идентични се и вредностите за ширината на трагата на тркалата: 1.485 милиметри напред и назад. Електричниот и бензинскиот Cooper S користат и иста димензија на гумите (195/55 R 16 87W) и бандажите (6,5J x 16). Во поглед на геометријата може да се очекува дека е преземено дотерувањето од спортската изведба, затоа што ниската батерија во подот гарантира уште пониско тежиште и уште подинамични возни својства. За десет сантиметри покусиот круг на вртење (10,7 метри кај SE), веројатно се должи на ограничениот простор за вртење на тркалата во поткрилата кај понискиот Cooper S.
Кај Mini на струја нема резервоар (40 l), но затоа има масивна и тешка батерија. Меѓутоа, SE нема потреба од моторно масло (5,25 l), масло во менувачот и во диференцијалот, нема алтернатор и стартер, нема ниту акумулатор. Тежината на празен SE изнесува 1.365 kg според DIN, односно плус 75 kg повеќе според EU (со возач и багаж). Тоа се 170 килограми повеќе од бензинкиот модел. Во носивоста практично нема разлика, двата модели се примерни во тој поглед.
Аеродинамичноста е домен на Mini на струја, со коефициент на отпор на воздух 0,30, наспроти 0,33 кај бензинецот
Главната разлика, секако е во моторот. Во Mini Cooper Se работи хибриден синхронен мотор, со врвни 184 КС при 7000/min и вртежен момент од 270 Nm од 100 до 1000/min. Бензинецот во Cooper S е дволитарски турбо, со 192 КС при 5000 – 6000/min и вртежен момент од 280 Nm од 1350 до 4600/min.
Класичен менувач му е непотребен на електричниот погон. Доволен е автоматски едностепен менувач, со фиксен пренос 8,961, односно конечен пренос 3,069.
Поради пониската моќност и повисоката тежина се појавува значајна разлика во соодносот меѓу моќноста и тежината. Бензинскиот S има „товар“ од 8,5 килограми за секој киловат моќност, додека кај електричниот SE овој сооднос е 10,1 килограми на киловат. За Cooper на струја да го постигне соодносот меѓу тежината и моќноста како Cooper „на октани“, неговиот електромотор би требало да постигнува 160 kW, односно 218 КС. Во тој случај, електро-минито теоретски би спринтувало за 6,8 секунди до темпо сто, место половина секунда подолго.
Победата во забрзувањето до 60 km/h сепак му припаѓа на SE, со неговите 3,9 секунди. Mini не го објавува овој податок за бензинскиот Cooper S, но затоа постои податок за меѓузабрзувањето. На Cooper SE му се потребни само 4,6 секунди да забрза од 80 до 120 km/h. Cooper S ја совладува оваа дисциплина за „долги“ две секунди повеќе. Мерењето стандардно се врши во петтиот степен на пренос. Реално, возачот во тој случај би посегнал по менувачот и би префрлил веројатно два степени подолу, така што разликата во меѓузабрзувањето со SE може и нема да излезе толку драстична. Меѓутоа, оваа бројка укажува на комоцијата што се добива при возењето на струја. Возачот, едноставно нема потреба да посегнува по менувачот. Електромоторот влече исто.
За споредба за каква класа на перформанси станува збор, обичниот One First со 1,5-литарец со 75 КС, забрзува од 80 до 120 km/h во петтиот степен на пренос за 15,8 секунди. Во верзијата One со 102 КС, вредноста е 12,4 секунди, с во Cooper со 136 КС, пак се потребни 9,9 секунди за ова меѓузабрзување, двојно подолго отколку кај Cooper SE.
Ограничување постои кај крајната брзина и таа изнесува 150 km/h. Тоа е мерка заради зачувување на енергијата во батеријата, не заради некаква немоќ на електричниот погон. Во оваа класична дисциплина владее Cooper S со своите 235 km/h.
Во потрошувачката нема можност за директна споредба, но затоа има во досегот. Со полна батерија, Cooper SE минува меѓу 235 и 270 километри, доколку се вози како што е „замислено“ во нормите. Со своите 40 литри бензин во резервоарот, Mini Cooper S сигурно ќе мине повеќе километри, но секако дека и таму важи спрегата меѓу динамиката во возењето и потрошувачката.
Тоа што не се споредува е чувството во возење и единствената слобода, кога возењето не е зависно од полнењето гориво, туку „бензинска станица“ може да биде и домот. Или полначите за струја по пат. Токму чувството во возење е тоа што убедува голем број возачки и возачи да се решат за погонот на струја.
Cooper SE |
Cooper S |
|
КАРОСЕРИЈА |
||
Врати/Седишта |
3 / 4 |
3 / 4 |
Должина |
3845 |
3850 |
Ширина |
1727 |
1727 |
Висина |
1432 |
1414 |
Меѓуос. растојание |
2495 mm |
2495 mm |
Ширина на трага нап./наз. |
1485 / 1485 mm |
1485 / 1485 mm |
Круг на вртење |
10,7 m |
10,8 m |
Растојание од подлога |
128 mm |
143 mm |
Празно возило DIN |
1365 kg |
1195 kg |
Носивост |
405 kg |
445 kg |
Багажник |
211 – 731 l |
211 – 731 l |
Отпор на воздух |
0,30 |
0,33 |
МОТОР |
||
Конструкција |
Хибриден синхронен мотор со интегриран трансформатор, полнач и генераторска фунција |
4 цил, 1998 ccm,компресија 11,0:1, 82 х 94,6 mm |
Моќност |
184 КС |
192 КС |
при /min |
7000 |
5000 – 7000 |
Вртежен момент |
270 Nm |
280 Nm |
при /min |
100 – 1000 |
1350 – 4600 |
БАТЕРИЈА |
||
Техника |
Литиум-јон |
– |
Положба |
Во средипен тунел, во под |
– |
Номинален напон |
350,4 V |
– |
Капацитет |
32,6 kWh |
– |
ПРЕНОС |
||
Вид |
Автоматски менувач, едностепен со фиксен преносен однос |
Мануелен, 6 степени |
Преносен однос во менувач |
8,961:1 |
0,756:1 (во VI.) |
Краен преносен однос |
3,069:1 |
3,588:1 |
ПЕРФОРМАНСИ |
||
Сооднос тежина – моќност |
10,1 kg/kW |
8,5 kg/kW |
Забрзување 0-100 km/h |
7,3 s |
6,8 s |
Забрзување 0-60 km/h |
3,9 s |
– |
Забрзување 80-120 km/h (V) |
4,6 s |
6,6 s |
Крајна брзина |
150 km/h |
235 km/h |
ПОТРОШУВАЧКА |
||
Просек |
16,8 – 14,8 kWh/100 km |
6,1 l/100 km |
Емисија на СО2 |
0 |
139 g/km |
Досег |
246 – 270 km |
655 km |
ВРЕМЕ ЗА ПОЛНЕЊЕ |
||
0 – 80% наполнетост (ѕиден полнач, 11 kW) |
2,5 h |
|
0-100% наполнетост (ѕиден полнач, 11 kW) |
3,5 h |
|
0 – 80% наполнетост (брз полнач, 50 kW) |
35 min |
|
0 – 100% наполнетост (брз полнач, 50 kW) |
1,4 h |
Mini што вози 200 km на струја и неколку километри на бензин