за

Пред 50 години: Мерцедес-Бенц 240 Д 3.0, првиот дизел со пет цилиндри

Пред близу 50 години, на 12-ти јули 1975 година, во Франкфурт и во Хокенхајм доживеа премиера Мерцедес-Бенц 240 Д 3.0 со трилитарски дизел со пет цилиндри.

Со 80 КС, претходничката на Е-класа во 1974 година го доби тогаш најсилниот дизел во патнички автомобил, во генерацијата В 115.

Мерцедес-Бенц 240 Д во летото 1974 година означи две пресвртници. Дизелот со фабричка ознака ОМ 617 беше најсилниот дизел мотор во патнички автомобил во тоа време и воедно прв дизел со пет цилиндри.

Обожувателите на еден од најбараните олдтајмери на Мерцедес-Бенц, на лимузините од генерацијата В 115/114, ќе се израдуваат на еден важен јубилеј на оваа моделска серија. На 12-ти јули 1974 година, во Франкфурт на новинарите им беше претставена новата погонска изведба на В115, во Мерцедес-Бенц 240 Д 3.0. Се возеше сто километри до Хокенхајм, до тркачката патека на којашто тогаш гостуваше Ф1.

Поводот беше голем, затоа што Мерцедес-Бенц В 115 (тоа е ознаката за моделите со 4 и 5 цилиндри, В 114 е ознака за шестцилиндарските модели) го доби најсилниот дизел во патнички автомобил во тоа време. Трилитарецот беше и прв дизел со пет цилиндри.

В 114 и В 115 за познавачите е штрих-ахт (/8), за 1968 година, кога Штутгарт почна со продажбата на моделите од таа серија

Основата за трилитарецот доаѓа од четирицилиндарецот во 240 Д, тогаш со 65 КС. Моторот има ист óд и пречник на цилиндрите, и исто растојание меѓу цилиндрите, што значи дека тоа е истиот блок, со еден цилиндар екстра. Штутгарт уште тогаш го применуваше пристапот што е одлика на голем број моторни семејства денес: Трицилиндарци имаат 1,5 литар, четирицилиндарци 2,0 литри, шестцилиндарци 3,0 литри – 500 сантиметри кубни по цилиндар. Тоа има многу предности, главно во заштедата на трошоците, затоа што голем број компоненти се заеднички за сите мотори, на пример, вентилскиот механизам, лежиштата и др.

Од 1974 до 1976 година беа произведени 53.690 примероци од 240 Д 3.0. Истиот мотор ОМ 617 продолжи да се вградува во наследничката, во легендата В 123, сé до 1985 година – до В 124, којашто исто така имаше петцилиндарец во понудата,во 250 Д.

Трилитарецот користи основа од 240 Д, пречникот и одот на цилиндрите е ист, коленастото вратило е сосем различно

Штутгарт води посебна грижа за своите олдтајмери и ги поштедува сопсвениците од маки околу одржувањето и поправките. Посебно одделение Мерцедес-Бенц Класик, меѓу другото се грижи и за снабдување со делови. Во моментов се покриени 160.000 делови за 57 моделски серии.

Секоја година Мерцедес-Бенц Класик продава по 20.000 „Штерне“, како што овој фин оддел ги нарекува возилата што излегуваат оттаму

Секако дека станува збор за врвен квалитет и оригиналност. Уште еден плус е кусиот рок на испорака. Не се останува само на зборови.

Цени на некои резервни и потрошни делови за В 114/115:

  • Раткапна (од германски радкапе, на македонски би било капа за тркало), сериски број A 115 401 03 24) – цена 453,65 евра
  • Топка на рачка на менувач за првата серија со автоматик, сериски број A 113 267 00 10 – цена 65,16 евра
  • Завршеток на издувна цевка, сериски број A 123 492 07 14 – цена 142,23 евра.
  • Комплет за поправка на ѕвездата на Мерцедес, сериски број A 115 586 04 88 – цена 131,71 евра
  • Покажувач на режим на возење за автоматик, сериски број A 114 270 03 52 – цена 395,79 евра.

Не е евтино, но и Мерцедес-Бенц не е евтина марка.

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Концернот на Пежо и Фиат се поднови со кинеска марка

Фолксваген ги прекина преговорите за евтини ЕВ со Рено