за

Buick што се бореше против армијата на Хитлер

Моделите на американската марка ги познаваме главно како големи и тешки теренци. Но, пред 70 години Buick произведе еден малку поразличен модел – еден од најбрзите тенкови во втората светска војна

Секој производител на автомобили со подолга историја ги доживеал големите војни. Под присила или доброволно, во периодот од 1939 до 1945 година, цивилните возила на производствената лента беа заменети со воени возила, амфибии, тенкови, наоружување. Дури и Porsche, пред да стане производител на спортски возила, изработуваше тенкови за германската армија. Најголемиот модел во историјата на Porsche е токму тенк, и тоа десетметарски и тежок речиси 200 тони.

Buick-M18-Hellcat-Driving-medium

Додека германските производители од разбирливи причини избегнуваат да ги користат своите активности во војната во маркетиншки цели, Американците се горди на нивните активности на фронтот. Марката Buick ја прослави 110-годишнината со специјален модел, со тенкот М18, познат како Хелкет, или пеколна мачка. Откако во 1942 година од фабриката излезе последниот цивилен модел на Buick, производителот целосно се посвети на авионски мотори, муниција и на тенкови.

Buick-M18-Hellcat-Transmission-medium

Дизајнот на тенкот потекнува од Харли Ерл, кој подоцна во мирно време го креираше и легендарниот студиски автомобил Buick Y-Job и ги развлече препознатливите перки на Cadillac од 1950-те години. Хелкет тежи 20 тони, односно десетпати повече од спортскиот теренец Buick Enclave од актуелната продукција. За погонот се грижеше деветцилиндарски авионски мотор со 450 КС, со кого тенкот постигнуваше и до 100 километри на час. Во борбите против германскта армија во окупираната Франција, овој Buick беше вредна поддршка за силите на алијансата да го возвратат ударот на Ардените.

Buick-M18-Hellcat-Logo-medium

Хелкет се произведуваше од 1943 до 1944 година. Инженерите ја тестираа воената машина на истата патека каде што се тестираа и лимузините на Buick. Вкупно се произведени 2.500 примероци од тенкот, покрај тоа уште 20.000 мотори и милиони куршуми за фронтот. Не е познато колку пеколни мачки преживеале до денес, но факт е дека неколку примероци беа користени и во граѓанските војни во поранешна Југославија во 1990-те години.

 

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

Во Холандија се враќа во живот Mini од 1959 година

Кинескиот пазар расте и покрај слабеењето на економијата