Самите производители повеќе не можат да поверуваат колку пазарот е ненаситен за СУВ-моделите во сите класи, сегменти, ценовни класи. Но, дводелната каросериска форма не дозволува многу слобода на дизајнерите. Дали моделите веќе почнуваат да си личат премногу, особено отстрана?
Rolls-Royce има теренец, има и Lamborghini, а наскоро и Ferrari. Некои производители се вратија во старата форма и постигнуваат фантастичен раст во продажбата само затоа што нивните некогашни СУВ-експерименти, кои честопати завршуваа неуспешно и ги доведуваа до финансиска руина, денес се главен хит на пазарот. Тука се прекршуваат традиции, се менува комплетен имиџ на марката, само за да се биде присутен со СУВ-модел.
Renault Captur се продава подобро од Opel Corsa, на 12-то место на најпродавани модели во Европа, а Peugeot 3008 е веднаш зад класичарот Volkswagen Passat, на 15-то место со над 130.000 продадени примероци до јули. Не отсуствуваат ниту Duster, 2008 или Kuga, Sportage или Kadjar.
Само во компакт класата постојат над 30 модели, а трендот покажува право угоре. Во меѓувреме се појавуваат и каросериски и стилски варијации, како Evoque Coupe, BMW X2, Mitsubishi Eclipse Cross, Audi Q2. Британците веќе неколку години го нудат својот Evoque и во кабриолет изведба.
Некои од СУВ-моделите немаат криза со идентитетот: Mitsubishi Eclipse Cross
Прашањето е: Дали дизајнерите веќе стануваат немоќни да извлечат нови варијации од дводелната каросериска форма на СУВ-моделите? Вистина е дека станува сé потешко на улица да се распознае кој е кој. Главните црти ги распознаваме, но не сме секогаш сигурни за марката. Сопствениците на СУВ-модел веројатно знаат најдобро кога треба да го пронајдат својот автообил на паркинг.
Бојата станува знак на распознавање на СУВ-моделите место формата на каросеријата
Проблемот постои, и производителите, односно нивните вешти стратези, веќе преземаат чекори да го надминат истиот. Новите модели во брошурите, на билбордите и на тв-рекламите секогаш се појавуваат во само една боја. Таа е специфична и препознатлива за моделот што ја носи. Моделите почнуваме да ги распознаваме по бојата, место по стилот.
СУВ-модел нема да се појави во темна, црна боја. Ограничување постои и во аголот на гледање. СУВ-модел нема да се појави чисто отстрана во рекламите. Тие секогаш се местат под агол, колку да се видат светлата, или уште подобро, логото и целата маска што денес им изникнува од него.
Секако дека постојат модели што лесно се разпознаваат и по страничната силуета. За најдобро да се воочат стилските разлики и обележја на главните СУВ-модели во компакт класата, го изработивме ова кусо видео, во коешто е прикажана силуетата на 23 модели. Во првиот дел од видеото, автомобилите се „анонимни“, додека во вториот дел се појавува нивната марка и моделско име. За да надминеме уште една „финта“ на производителите, го избришавме логото на марката што сите модели го имаат во средината на бандажите.