139
53 shares, 139 points

Во концернот Volkswagen му се дава нова шанса на метанот, како замена за дизелот. Skoda Citigo е следниот нов модел со евтиното и чисто гориво. Кај нас уште нема поголем поттик за метанот, којшто треба да се постигне првенствено преку државни субвенции и повластици за корисниците

Skoda Citigo е следниот модел од концернот Volkswagen што вози со чистото и евтино гориво метан. Трицилиндарскиот мотор со зафатина од 1,0 литар е оптимиран за работа на природен гас и постигнува моќност од 68 КС во малечкиот, но способен градски автомобил. Секако дека моторот во Skoda Citigo G-Tec ја исполнува последната норма Euro 6d-TEMP, а за екстра штедливост располага и со систем старт стоп. Цената на моделот во Германија изнесува 12.720 евра.

Моторите со погон на метан во матичната марка VW се водат како TGI

Во комбинација со петстепен мануелен менувач, моторот троши 2,9 литри метан на сто километри. Според македонската цена од 39,50 денари, тоа значи дека 100 km пат со „метанскиот“ Citigo би чинел околу 110 денари. За споредба, бензинец со просек од шест литри, би потрошил околу 400 денари. Емисијата на СО2 изнесува 81 g/km, што во повеќето европски држави му обезбедува најмалку привилегирана стапка на давачки при регистрација.

Покрај резервоар за метан, Skoda Citigo G-Tec поседува и 10-литарски резервоар за бензин. Првиот е доволен за 350 километри, вториот за двесте, така што вкупната автономија изнесува 550 километри. Посебен индикатор во патниот компјутер го потсеќа возачот кога претстои редовното одржување на системот за гас.

Европски лидер во користењето на природниот гас во автомобилите е Италија со 1.178 станици и над 600.000 регистрирани автомобили со погон на CNG лани. Повластиците може да бидат од најразличен вид, почнувајќи од субвенција за возило со ниска емисија на штетни материи, преку ослободување од ДДВ, како за приватни лица, така и за фирми, до секојдневни привилегии, како ослободување од плаќање паркинг, патарина или право на користење на сообраќајната лента за градскиот превоз.

Не мора секогаш да се „сонува“ за електрични автомобили, може да им се придаде повеќе внимание на возилата на метан – и на преправките за погон на метан

Моментно во Македонија постојат четири јавно достапни станици за точење на гориво на Макпетрол, на коишто е достапен метанот. Чистиот гас заслужува повеќе внимание поради значајните придобивки за животната среидна. Во споредба со дизел мотор, емисијата на СО2 се смалува за 5%, на јаглероден моноксид за 50%, на реактивни јаглеводороди за 80%, на азотни оксиди за 70% и на честички гареж – најголемото евидентирано загадување во македонските градови – за 99 проценти.

Решенијата за смалување на штетните емисии не мора секогаш да се бараат, некои се веќе присутни и достапни, но не се „најдени“.


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

139
53 shares, 139 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3743