146
20 shares, 146 points

Големиот подем на електричните автомобили постојано бара нови материјали. Браншата очекува дека примената на силициумот во батериската техника ќе донесе голем напредок во поглед на капацитетот на батериите.

Силициумот има неспоредливо повисок капацитет во споредба со актуелната литиум-јонска техника. Но, поради неговата механичка нестабилност, тој досега не можеше да се користи за батерии. Во меѓувреме и тоа е надминато. Во лабораториите на техно-гигантите веќе се изработуваат аноди од 100% силициум и се изготвуваат решенија за индустриско производство.

Од силициумот како нова батериска техника профитираат електромобилите, преносните уреди, телефоните… се’ што има батерија

Со посебна обработка на површинската структура, во подрачјето што се мери во микрометри, овозможено е целосно искористување на акумулацискиот потенцијал на силициумот. Тоа најавува нова ера, општо за батериската техника.

Теоретски, силициумот е совршениот материјал за анодите во батериите. Тој може да акумулира до десетпати повеќе енергија отколку графитните аноди во постоечките литиум-јонски батерии. Како што веќе може да се претпостави: Електричните автомобили ќе постигнуваат подолг досег, батериите во мобилните телефони ќе издржуваат подолго, а полнењето ќе биде значително покусо.

Силициумот е втор најзастапен елемент на Земјата, нема да има нови „литиумски-шеици“

Најважната предност на полупроводничкиот материјал е во тоа што постои во речиси безгранични количини. Обичниот песок речиси комплетно се состои од силициум оксид. По кислородот, силициумот е втор најзастапен елемент на земјата. И евтин е.

силициум батерии 2

Главниот проблем е во премногу ниската трајност на силициумските аноди, за тие да се користат во батерии. Материјалот има екстремно висока чувствителност. При полнење, јоните на литиумот се движат меѓу анодата и катодата. Како материјал со највисока енергетска густина, силициумот апсорбира огромна количина јони на литиум. Поради тоа, материјалот може да се зголеми до четирипати, што во подолг рок би довело до негово распаѓање.

Научниците подолго од три децении работат на силициумот. Резултатите пристигаат. Анодите конечно можат да се состојат од 100% силициум, наспроти обичните батерии кадешто уделот се движи меѓу десет и 15 проценти. До индустрискиот старт веројатно ќе минат уште неколку години. Исто толку е веројатно и дека постои материјал што ќе биде подобар и од силициумот, но чека да биде „откриен“.

Може ли молња да ги наполни батериите на Audi e-tron?

Фабрика во Јапонија работи на сонце и на батерии

Nissan Leaf добива нови батерии по цена од 2.300 евра

Honda ќе ги полни батериите за 15 минути

Нова батерија на Toshiba ветува 300 километри за пет минути


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

146
20 shares, 146 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3743