149
26 shares, 149 points

Неколку зачудувачки споредби за напредокот во автомобилското производство во период од само неколку децении. Бројот на автомобили што во минатото се произведувал за еден ден, денес се произведува за само три минути. Место две години чекање за испорака на нов автомобил, денес може да се купи возило за десет минути и пет притискања на маусот.

Некогаш фотографиите беа црно бели, денес се снима во 4К висока резолуција. Некогаш се испраќаа факсови, денес апликациите се незаменливи. Некогаш се слушаше музика на винилни лонг-плејки, денес нема друго освен mp3. Тоа се промените во општеството во последните 50 години, но подеднакво се фрапантни и споредбите за напредокот во автомобилската индустрија.

Шпанскиот Seat издвои неколку податоци и факти кои сведочат за обемот на промените во последните пет децении

Од 5 автомобили на ден на 2.400 автомобили. При отворањето на фабриката на Seat во Зона Франка, дневно се изработуваа по пет автомобили. Денес, во Марторел се доволни само три минути да се произведе истиот број автомобили како пред близу седум децении. Во 1950-те, на 1.000 жители во Шпанија имало по само 3 автомобили, денес соодносот е 480 возила на илјада жители.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Од рачно производство до изработка со 2.000 роботи. Порано, роботите беа научна фантастика. До 1970-те години, автомобилите се лакираа исклучиво рачно, додека денес 84 роботи нанесуваат боја. Скенер ја проверува површината за 43 секунди. Само во монтажата работат 125 самостојни роботи.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Од работа на 40 степени до биомеханички аватар. Без клима, на студено во зима и на 40 степени во лето. Така изгледаше работата во фабрика за автомобили пред половина век. Денешните фабрики имаат константна температура и примена на врвни ергономски решенија за спречување повреди и олеснување на работата. Во посебно одделение се тестира со биомеханички аватари, заради проверка како производствените процеси влијаат врз здравјето и состојбата на работниците.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Од неколку авиони до Колумбија, до 400.000 автомобили ширум светот. Во 1965 година, неколку авиони беа натоварени со возила на Seat и испратени за Колумбија. Тоа беше првиот извоз на шпанската марка. Дури во 1983 година следеше вистински извоз, откако почна продажбата на Ronda во Холандија. Лани, Шпанците извезле осум десетини од вкупно 474.300 автомобили од Марторел. Ако овие автомобили се наредат во колона, таа ќе биде долга од Барселона до Сиднеј.

New photo by Automedia MK / Google Photos

Од двегодишно чекање до 5 кликови. Купувањето автомобил се смени драстично. Порано, салоните беа единствен контакт со марките. Денес, повеќе од 70% од купувачите користат онлајн-извори за информирање пред да посетат салон. Во средината на 1960-те, за Seat 600 се чекаше по 2 години. Денес може да се купи автомобил за десет минути и со само 5 кликови, како што е случај со услугата на Seat во Норвешка.

Волан лево, волан десно: Разлики, причини, историја

Македонско Renault 4 пишува историја на пат до Азурниот Брег

Seat Tarraco излегува од иста фабрика со Touran и Tiguan

Seat произведува струја со 53.000 соларни панели


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

149
26 shares, 149 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *