На триесетте најголеми пазари во Европа, во првото тромесечје од 2019 година се продадени вкупно 3,79 милиони нови патнички автомобили или за 3,5% помалку во споредба со истиот период лани. Германија, Велика Британија, Франција, Италија и Шпанија остануваат Топ 5 автомобилски пазари, со поголеми отстапувања единствено во последните две земји, кадешто кварталната продажба се намалила за повеќе од 6 проценти.
Од нашите соседи и од поблиските земји во регионот кои се опфатени во статистиката, најмногу возила меѓу јануари и март се продадени во Грција (26.289 возила, -1,8%), потоа во Словенија (19.692 возила, -3,3%), Хрватска (12.171 возила, -12,3%) и Бугарија (8.419 возила, +1,0%).
Меѓу марките, Volkswagen е неприкосновен на врвот, со близу 460.000 продадени автомобили во првото тромесечје од годинава и со пад од 1,3 процент во продажбата. Сите марки во европскиот Топ 10 имаат намалена продажба во периодов, најчесто како резултат од воведувањето на новата норма WLTP, но и поради неколкуте смени на моделски генерации.
Во следниот квартал се очекува Ford да го врати третото место што засега му припаѓа на Peugeot
Последново се забележува најмногу кај Ford, кој заостанува десетина проценти зад првото тромесечје лани, но затоа новиот Focus фаќа сé повеќе залет на пазарот, во меѓувреме е претставена новата Kuga и најавени се хибридни модели, така што се очекува марката наскоро да ја врати својата позиција пред Peugeot.
Renault е втор, Peugeot следи на третото место, Ford е четврти, Opel ја заокружува водечката петорка. Премиум триото Mercedes-BMW-Audi се следи во чекор, а веднаш по нив се наоѓаат Skoda и Toyota. Токму кај последниве две марки се очекува голем поттик во продажбата, кај Јапонците со новите Corolla и RAV4, кај Skoda со Scala и Kamiq.
Fiat има значителен пад од 14 проценти на 11-то место, но затоа одлично напредува Dacia, две места подолу од Италијанците и со раст 12,6 проценти. Кај Mitsubishi се забележуваат резултатите од добрата продажба на Eclipse Cross, како и од традиционално силниот Outlander PHEV.
Jaguar постигнува впечатлив раст од 11,7 проценти, Land Rover продава речиси двојно повеќе возила од сестринската марка
Радосни вести има кај Jaguar, со раст од 11,7 проценти во продажбата и голем продажен поттик што електричниот I-Pace ѝ го дава на целата гама на Британците. Втората марка во групацијата, специјалистот Land Rover, постигнал речиси двојно повисока продажба од Jaguar и во блага предност е пред најлутиот конкурент Jeep.
Продажбата е речиси преполовена кај Alfa Romeo, којашто во првите три месеци од 2019 година постигнала близу 15.000 продажби, што е за преку 40% послабо од ланскиот резултат. Слично е кај Porsche, без дизел моторите, но затоа со неколку нови или освежени моделски серии.
Интересни бројки има кај Bentley, Lamborghini и Bugatti, суперпрестижното трио на VW, кои за три месеци имаат 1.532 продажби – тоа е за четвртина повеќе отколку во периодот до март лани. Lamborghini Urus испраќа поздрави.
Продажби на автомобилските марки на пазарот во Европа во првите три месеци од 2019 година
Q1 ’19 | Тренд (%) | |
VOLKSWAGEN | 458,500 | -1.3 |
RENAULT | 272,199 | -5.2 |
PEUGEOT | 263,491 | -2.3 |
FORD | 262,502 | -10.3 |
OPEL/VAUXHALL | 239,717 | -4.1 |
MERCEDES | 214,307 | -6.2 |
BMW | 204,400 | -4.3 |
AUDI | 198,956 | -6.3 |
SKODA | 194,344 | -1.2 |
TOYOTA | 188,540 | -4.5 |
FIAT | 178,900 | -14.0 |
CITROEN | 175,790 | +5.7 |
DACIA | 145,582 | +12.6 |
HYUNDAI | 140,911 | -2.9 |
KIA | 132,174 | +0.6 |
SEAT | 123,186 | +4.2 |
NISSAN | 117,083 | -27.0 |
VOLVO | 87,023 | +8.7 |
MAZDA | 65,533 | -4.0 |
MINI | 55,748 | +3.1 |
LAND ROVER | 46,850 | -2.7 |
JEEP | 45,906 | +11.4 |
MITSUBISHI | 43,112 | +16.8 |
HONDA | 38,271 | -16.4 |
JAGUAR | 24,781 | +11.7 |
SMART | 23,989 | +1.2 |
LANCIA/CHRYSLER | 18,554 | +34.9 |
ALFA ROMEO | 14,728 | -40.7 |
PORSCHE | 12,694 | -37.5 |
LEXUS | 12,448 | -2.9 |
DS | 10,425 | -9.8 |
Maserati, Dodge | 1,645 | -41.0 |
Bentley, Lamborghini, Bugatti | 1,532 | +25.7 |
LADA | 1,306 | +2.4 |
ALPINE | 1,266 |