Алуминиумот долго време важи како стандарден материјал за изработка на клиповите. Но, Mercedes разви нова технологија со којашто челичните клипови доаѓаат во предност.
Марката со сребрената ѕвезда е мајка на дизел моторот во патничките автомобили – Mercedes прв вгради дизел мотор во 1936 година во моделот 260 D. Оттогаш редовно се случуваат револуции со дизел техниката во Mercedes, па сега и последнава: Во септември ќе биде претставен новиот Mercedes E 350 Bluetec во чијшто V6 работат клипови од челик место од алуминиум. Благодарение на челикот, моторот со 258 КС постигнува просек од 5,0 l/100 km, односно е за 3% поштедлив.
Челичните клипови се вообичаени кај камионските мотори во комбинација со тешки куќишта од сив лив, додека алуминиумот долго време е стандард кај автомобилските мотори. Инженерите на Mercedes развија технолошки напредни челични клипови, коишто совршено се вклопуваат со лесните куќишта од алуминиум и со технологијата на обложување на цилиндерските кошулки со наночестички, познатата Nanoslide.
Предноста на челикот е во помалата дилатација, односно во значително помалото ширење при загревање во споредба со алуминиумот – околу една четвртина помалку. Тоа се искористи за намалување на толеранциското подрачје во налегнувањето на клиповите врз кошулките во цилиндрите – народски, челичните клипови легнуваат „кнап“ во цилиндрите во алуминиумскиот блок. Како што расте температурата, алуминиумското куќиште се шири повеќе од челичните клипови и се отвора повеќе „зјај“, а како резултат од тоа се намалува триењето.
Новите клипови се ковани од висококвалитетен челик со особено голема цврстина, што е предизвик и за производителот. Развојот на новата технологија се исплатеше, затоа што клиповите се помали. Конкретно, тие се 13 милиметри пониски од нивните алуминиумски пандани (71,6 наспроти 58,6 милиметри), додека тежината им е иста, благодарение на интелигентната конструкција.
Челикот обезбедува предност и во ефикасноста. Поради помалата топлинска спроводливост се постигнуваат повисоки температури во коморите за согорување. Тоа го подобрува палењето и се намалува времетраењето на горењето. Тоа повторно влијае поволно врз потрошувачката и емисијата на штетни материи. Интерните тестови докажаа дека новите клипови овозможуваат повисока штедливост во ниското и средното работно подрачје.
Технологијата ќе продолжи да се усовршува. Клиповите ќе се смалуваат, а ќе се зема во предвид и поголемата отпорност на механички оптоварувања на челикот – сето тоа оди во прилог на принципот на „даунсајзинг“. Челичните клипови се поцврсти, моторот може да работи со повисока температура, а со тоа се постигнува и повисок термодинамички степен на ефикасност.