141
19 shares, 141 points

Нова технологија ќе овозможи реално мерење на количината на штетни материи во издувните гасови од автомобилите. Во Франкфурт започна пилот проект, системот ги снима и регистерските ознаки.

Во германскиот град Франкфурт на Мајна започна тестирање на нов систем за мерење на издувните гасови. Уредот пробно е поставен на прометна улица во градот и ги мери штетните материи во издувните гасови од автомобилите со помош на ласер. Со проектот раководи Сојузната канцеларија за животна средина.

Станува збор за систем што се води како Remote-Sensing-Detection, кој во почетокот ќе се применува во времетраење од 20 денови. Мерењето на емисијата од возилата се врши на тој начин што ласерот се насочува вертикално од горе кон издувните гасови на возилото што минува и потоа се одбива од рефлекторот во коловозот. Ласерот работи во инфрацрвениот и ултравиолетовиот спектар и невидлив е за возачите и патниците.

Одредувањето на количината на штетни материи во издувните гасови од возилото се врши со помош на спектрографија. Се мерат концентрацијата на азотни оксиди и на јаглерод диоксид, но и брзината на возилото, со цел податоците да се поврзат со одредена ситуација во возењето.

Дополнително се користи камера што ги снима регистерските ознаки, од коишто понатаму се добиваат информации за видот на моторот и издувната норма на возилото. На тој начин, измерената емисија може да се поврзе со конкретен вид на возила. Понатаму, Градот точно ќе знае колкава е емисијата на штетни материи од одредено возило.

Возачот останува анонимен при запишувањето на измерените вредности. Камерата ја регистрира само регистерската ознака, но не и човекот зад воланот. Покрај тоа, измерената брзина не може да се користи како основа за изрекување казна за пребрзо возење. На улицата се поставени табли што ги информираат возачите дека се врши мерење на издувните гасови.

Целта е Франкфурт да добие точна претстава за влијанието на издувните гасови од сообраќајот во загаденоста на воздухот во градот

Системот не е замислен како замена за мрежата од мерни станици во градот Франкфурт. Целта е градските власти да добијат точни и веродостојни податоци за влијанието на сообраќајот врз загаденоста на воздухот. Според франкфуртската канцеларија за животна средина, лани на улицата Фридбергер биле измерени 41,7 микрограми азотни оксиди на метар кубен воздух, додека дозволената вредност изнесува 40 микрограми.

Мерењето чини околку едно евро по возило. Тоа е далеку поповолно отколку обичното лабораториско или улично мерење. Во текот на летото, системот ќе се воведе и на други улици во Франкфурт. Понатаму, ласерските мерачи ќе се преместуваат по останатите улици, со цел да се добие целосна слика за загадувањето. Конечните резултати се очекуваат кон крајот на следната година.


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

141
19 shares, 141 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *