Ако некој автомобил на салонот во Женева најверодостојно ги претставува основните предизвици на автомобилизмот, тоа не може да биде друг освен Koenigsegg Jesko. Мега-автомобилот со своите 1.600 КС е обѕирен и кон животната средина. Максималната моќ ја постигнува кога во резервоарот има етанол.
Околу најголемата атракција на швајцарскиот салон годинава, нема двоумење. Koenigsegg Jesko. За наследникот на Agera RS, Швеѓаните посочуваат пет подрачја во кои е постигнат најголем напредок: Преработениот петлитарски V8 твин-турбо ослободува 1.280 КС со стандарден бензин, односно 1.600 КС при користење Е85; Развиен е нов 9-степен менувач со повеќеламелна спојка; Усовршена е аеродинамичноста и при 275 km/h се постигнува потисок од 1.000 килограми ; Воведено е активно управување на задната оска; Преработена е карбонската шасија за повеќе простор во кабината.
Новиот „мега-автомобил“, како што Швеѓаните ја водат својата креација, именуван е според таткото на основачот Кристијан фон Кенигсег, кој на своите 80-години присуствуваше на премиерата на автомобилот со неговото име во Женева.
Промените кај моторот се однесуваат главно на новото, таканаречено „рамно“ коленасто вратило, на новиот вшмукувачки тракт, на поголемите турбокомпресори и подобрената контрола на притисокот. Во Jesko работи најлесното коленасто вратило за V8, со 12,5 килограми. Предностите се во тоа што „рамното“ коленасто вратило дозволува многу повисоки вртежи, сега до 8.500/min, а дополнително овозможува и уникатен, буквално бесен звук.
Петлитарскиот V8 достигнува 1.500 Nm при 5.100/min, односно е над 1.000 Nm во целото работно подрачје меѓу 2.700 и 6.170/min
Како новитет пристига и систем што најверно би се опишал како „вдувување воздух“. Станува збор за мал компресор, кој произведува притисок до 20 бари во карбонска боца. Целта е овој притисок да се испушти во стратешки момент, за турбокомпресорите да можат да реагираат рано, многу пред моторот да ги достигне вртежите кога всушност почнуваат да се будат „турбата“. Сличен систем користи Volvo во своите дизел мотори – со драстична разлика во притисокот.
Комплетно е нов и деветстепениот менувач со повеќеламелна спојка, втор сопствен менувач по оној во Regera. Според Koenigsegg, новиот менувач LST (Light Speed Transmission) овозможува префрлување меѓу кои било степени на пренос, молскавично брзо, без прекин во силата на тракцијата.
За разлика од менувачите со двојна спојка, деветстепениот LST може да префрли директно во кој било степен
Разликата со модерните менувачи со двојна спојка е во тоа што кај нив не може да се изврши директно префрлување, на пример од 6-от во 3-от степен, без менувачот претходно да префрли во 5-ти, па во 4-ти степен. Тоа одзема време. LST ја постигнува предноста со посебен дизајн на спојките, но и со посебна логика на контролната електроника. Друга предност е ниската тежина. Во споредба со 140 kg на обичен DCT, менувачот на Koenigsegg тежи само 90 kg.
Повеќе детали околу перформансите и техниката во Koenigsegg Jesko очекуваме по завршувањето на салонот.
Нова тркачка дисциплина: 0-400-0 km/h и рекордерот Koenigsegg Agera RS
Швеѓаните го напаѓаат рекордот на Нирбургринг со Koenigsegg One:1
Koenigsegg се враќа на Нирбургринг да постави нов рекорд
Дваесет автомобили на африкански диктатор се продаваат за добра цел