158
28 shares, 158 points

Германскиот синџир супермаркети Aldi започна тестирање на четири камиони со погон на метан. Целта е да се провери дали природниот гас може да се користи како почиста и поевтина замена за дизелот

Во возниот парк на германскиот синџир супермаркети Aldi пристигнаа четири тешки камиони кои користат метан како погонско гориво. Во следните пет години, во секојдневни услови на работа, ќе се проценува дали природниот гас може да се користи како почиста и поевтина замена за дизелот.

Камионите ќе учествуваат во дистрибуцијата на стока до супермаркетите во подрачјето на градовите Диселдорф, Франкфурт, Штутгарт и Минхен. Тоа се подрачја во коишто честопати се јавува пречекорување на концентрацијата на азотни оксиди. Голем предизвик ќе биде тоа што метан има на само шест проценти од станиците за гориво во Германија, а само дел од нив имаат пристап за товарни возила.

Многу предности во погонот на метан: Почиста емисија, пониски трошоци, пониска бучава

Предностите на метанот се во намалувањето на емисијата на СО2 за 16% во споредба со дизелот, на емисијата на честички за 99 проценти и на азотни оксиди за 70 проценти. Важен фактор при дистрибуцијата во населени подрачја е значително смалената бучава.

Камионите се Iveco Stralis NP, со резервоар за 130 килограми компримиран природен гас. Потрошувачката изнесува околу 22 килограми на сто километри. Секако дека и за ладењето на приколките се користи струјата што ја произведува моторот со погон на метан.

Наесен во возниот парк на Aldi пристига и електричен камион за дистрибуција на стока, којшто ќе се снабдува со струја добиена од хидроцентрали, како и од фотоволтаичките постројки на компанијата.

Метанот во моментов е достапен на четири локации на Макпетрол низ Македонија, а организирано е и префрлување на возила на погон на метан. И покрај големите предности во намалувањето на емисијата на штетни гасови и во трошоците за гориво, метанот уште не наидува на примена во моторните возила во мерка којашто би заслужувала спомнување.

Во меѓувреме, најголемите автомобилски концерни гледаат нова шанса за погонот на метан, во време кога техниката за пречистување на издувните гасови станува прескапа за помалите дизел мотори.


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

158
28 shares, 158 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730