Нови модели

Jaguar I-Pace е за еден Golf поевтин од Tesla Model X

Jaguar I-Pace ги претрка сите премиум марки од континентот. Електричниот теренец пристига веќе в година, изгледа одлично и во идеални услови вози до 500 километри со едно полнење.

Ова сценарио беше незамисливо до пред само неколку години: Jaguar, британската спортска икона со продорен звук произведен од многуцилиндарски оркестар, сега настапува на пазарот со речиси нечуен модел со електричен погон. Додека Audi, Mercedes или BMW уште ги подготвуваат своите електромобили, Британците уште в година ќе стартуваат со нивниот модел за електрично-динамичен превоз.

Jaguar го започна развојот на I-Pace буквално од празен лист хартија. Уште откако беа готови првите конструкциски цртежи, на техничарите им беше јасно дека електричниот погон не може да се примени кај некој од постоечките модели. За погонот на струја мораше да се развива комплетно нов модел. На крајот се покажа дека ваквиот пристап е дури и поевтин, затоа што не мора да се прават компромиси како при модифицирање на постоечки модел.

Jaguar I-Pace Concept 10

Во моментот кога инженерите на Jaguar го започнуваа развојот на I-Pace, на пазарот уште не постоеше толку голем интерес на пазарот за електрични автомобили како денес. Во меѓувреме, некои марки развија цела гама од електрични модели, Tesla на пример. Jaguar I-Pace во моментов е во последната фаза од развојот, пред да започне производството во фабриката на Magna во Австрија. Продажбата ќе стартува во првата половина од 2018 година. Изгледот на серискиот модел воопшто нема да отстапува од концептниот автомобил.

Според дизајнерите на Jaguar, стилот на I-Pace e изведен од C-X75

Под каросеријата на спортскиот теренец долг 4,68 метри работат два електромотора со моќност од по 200 КС, коишто произведуваат заеднички вртежен момент од 700 њутнметри. Како погонски единици се избрани синхрони електромотори со перманентни магнети, поради нивната исклучителна компактност. Батериите се вградени во подот меѓу двете оски.

Jaguar I-Pace Concept 01

Возните својства профитираат од фактот што тежиштето на Jaguar I-Pace е за 100 милиметри пониско во споредба со F-Pace. Во развојот на I-Pace првично беше организиран тим од 30 врвни специјалисти, којшто во меѓувреме достигна 150 лица.

Батериите пристигаат од корејскиот специјалист LG

Литиум-јонските батерии се сопствена конструкција на Jaguar и ќе се произведуваат кај корејскиот специјалист LG. Енергијата се акумулира во 36 модули со водено ладење и со капацитет од 90 киловатчасови. Во секој модул се наоѓаат таканаречени портмоне-ќелии со катодна комбинација од никел, кобалт и манган. Овие ќелии исто така се проектирани од специјалистите на Jaguar и меѓу другото се одликуваат со висока енергетска густина, одлична топлинска спроводливост и компактни димензии.

Jaguar I-Pace Concept 02

За климатските услови да не влијаат врз батериите, инсталиран е двоен систем за ладење. Во системот дополнително спаѓа и топлинска пумпа, којашто топлината од батериите ја користи за загревање на кабината. Покрај тоа, според инженерите на Jaguar, топлинската пумпа го продолжува досегот за 50 километри. Батеријата е предвидена за приклучување на полначи со моќност до 120 киловати. Полнењето до 80% од капацитетот на батеријата трае час и половина. При деклариран максимален досег од 500 километри според циклусот NEDC, тоа значи дека батериите по 90 минути се подготвени да испорачаат енергија за следните 400 километри. Големо олеснување за погонот доаѓа и од врвната аеродинамичност на каросеријата. Ова сепак се лабораториски вредности коишто се далеку од реалните работни услови за батеријата, но и тристотини километри „јагуарско“ возење би биле сосема прифатлива вредност.

Спринтот до сто трае околу четири секунди

Благодарение на вртежниот момент од 700 њутнметри, I-Pace забрзува од место до темпо 100 за околу четири секунди. Британците уште не ја откриваат крајната брзина, но убедуваат дека „возењето на I-Pace ќе биде како со вистински Jaguar“ и дека во поглед на динамиката „нема разлика меѓу моделите со обичен мотор и со електричен погон“.

Jaguar I-Pace Concept 22

Иако каросеријата е долга 4,68 метри, компактната конструкција на електричниот погон овозможува да се постигне меѓуоскино растојание од три метри. Тоа, пак, резултира со кабина чијашто просторна понуда не се разликува од Range Rover. Во средината на следната декада, менаџерите очекуваат дека секој четврти автомобил на Jaguar продаден на европскиот пазар ќе користи електричен погон.

Теренецот I-Pace е дел од стратегијата за електрификација на погонската спрега. До 2020 година, половината од моделските серии на Jaguar ќе бидат достапни со чисто електричен или плагин-хибриден погон. За I-Pace досега се имаат пријавено над 10.000 заинтересирани купувачи. Производството во Magna е флексибилно и овозможува брзо приспособување според побарувачката на пазарот. За цената се шпекулира со вредности од околу 80.000 евра. Тоа значи дека спортско-електричниот Jaguar ќе биде за 15.000 евра или за еден Golf поевтин од конкурентскиот Tesla Model X.

Jaguar I-Pace

Flickr Album Gallery Powered By: Weblizar
Ознаки
loading...

Слични објави

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Откриен е Adblock

Ќе ни помогнете доколку ја исклучите вашиата блокада за реклами

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3729