150
22 shares, 150 points

Точката во нашите очи којашто се грижи за острината на видот се нарекува фовеа и сочинува незначителен дел од околу 0,01 процент од ретината. Но, важна улога за сообраќајот имаат и останатите функции на видот, иако за издавање возачка дозвола се проверува само острината.

Добриот вид е многу повеќе од остар вид

Оптичарите и оптометристите можат да проверат многу поголем дел од ретината. Тоа е важно за навреме да се откријат симптомите што би укажале на очно заболување и на потреба од упатување на офталмолог. Но, поважно е тоа што оптометристот може да тестира функции на видот коишто се важни во сообраќајот, како што е гледањето во затемнети услови, контрастот, полето на гледање или активната подвижност на очите.

Острината на видот не е толку важна при вечерно возење, колку што се важни останатите функции. Зависно од ситуацијата и временските услови, нашиот мозок обработува најразлични информации од видот и ги комбинира во слика, којашто предизвикува да реагираме соодветно. Затоа, острината на видот е само еден од факторите според коишто се одредува дали видот е добар или е слаб.

Слабата острина на видот предизвикува забавена реакција

Од друга страна, недоволната острина на видот може да влијае и врз останатите функции, како на пример на времето на реакција. Токму тоа е решавачки фактор во сообраќајот, исто како и во спортот. Истражувањата покажале дека реакцијата се забавува за 21 до 26 милисекунди при ослабување на видот за еден диоптер, односно за дури 52 милисекунди при ослабување за три диоптери.

Еднаш годишно на оптичар – не само заради безбедно возење

Редовните тестирања покажале дека секој втор возач не гледа добро, затоа што има потреба од очила или треба да ги смени истите. Поради тоа се препорачува посета на оптичар еднаш во годината. Стручните лица можат да дадат и посебни совети, на пример за специјални леќи за возење автомобил. Оптометристите ќе направат и дополнителни проверки на моќта на видот.

Патување со автомобил ноќе не е најдобар избор

Неколку совети за безбедно возење ноќе

Нова технологија на очила го трга кошмарот од ноќното возење

Долго возење и гледање ТВ го затапуваат умот

Нови безбедносни стандарди во возилата од 2018 година

 


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

150
22 shares, 150 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730