Новата генерација на Mazda6 дебитираше во оваа година и донесе впечатлив изглед и напредни мотори. Далечниот претходник на моделот од средната класа, Mazda Luce, се појави пред половина век.
Пред 50 години на салонот во Токио беше претставена Mazda Luce, како алтернатива на докажаните европски модели во средната класа. Со овој модел со дизајнерски потпис на Bertone стартуваше продажбата на јапонската марка во Европа. Luce, што на италијански јазик значи светло, беше мошне напреден автомобил во тоа време.
Лимузината се разликуваше од конкуренцијата по двојните предни светла, но и по необичните металик лакови. Каросеријата во светкава сребрена или златна боја го привлекуваше вниманието на улица и метализираните бои набрзо прераснаа во тренд, исто како и Luce Station Wagon, прв стилски ориентиран комби во класата.
Под долгата хауба работеа четирицилиндарци од 1,5 и 1,8 литар, со брегасто вратило во главата на моторот, како последно технолошко достигнување. Со моќност до 105 КС, бензинците на Mazda беа многу посилни од повеќето конкуренти со поголема зафатнина, а во исто време се одликуваа со исклучително ниска потрошувачка на гориво од 5,5 литри според фабричките норми.
Нова револуција спедуваше во март 1973 година со претставувањето на Mazda 616, во лимузинска и купе изведба. Обата модела предизвикуваа одушевување кај медиумите и купувачите со богатата сериска опременост и со штедливиот 1,6-литарски бензинец. На некои пазари, Mazda 616 се нудеше и со моќни ванкел мотори.
Пет години подоцна следуваше првата Mazda 626, исто така во двете каросериски изведби, лимузина и купе. За медиумите, овој модел беше „Германецот од Јапонија“. Продажбата на Mazda во оваа класа се зголеми двојоно со 626, меѓу другото и благодарение на достапната цена.
Вистинскиот бум во продажбата се случи во 1983 година, со втората генерација на 626, која што за разлика од претходните генерации имаше погон на предните место на задните тркала. Јапонците понудија широка палета на каросериски изведби. Покрај лимузината и купето се нудеа и каросериска изведба со пет врати и кабриолет. Во 626 дебитираше нова генерација на четирицилиндарски мотори, кои прв пат се вградуваа попречно.
Во 1984 година следуваше дволитарскиот дизел, кој според тогашните норми трошеше 4,7 литри дизел при 90 km/h, а две години подоцна беше претставен и дволитарскиот бензинец со четири вентили по цилиндар. Овој мотор се покажа како вистински партнер за погонот на сите тркала во Mazda 626 4WD, но и за 626 4WS – со управување на сите тркала. Генерацијата на Mazda 626 со кодна ознака GC беше бестселер на глобално ниво и редовно ја победуваше конкуренцијата на споредбените тестови.
До 2002 година, петте генерации на моделот од средната класа на Mazda се продадоа во преку 4,3 милиони примероци. На повеќе европски пазари Mazda 626 беше најпродаван јапонски автомобил. Mazda6 ја продолжи успешната историја во 2002 година и ја надогради. До 2010 година овој модел се продаде во повеќе од два милиона примероци. Mazda6 има победено на повеќе од 160 споредбени тестови и избори, меѓу другото тоа е првиот автомобил што го има поминато супертестот од 100.000 километри на германскиот магазин Auto Bild без каков било дефект.
Од оваа година јапонската марка повторно го привлекува вниманието во класата со третата генерација на Mazda6. Изгледот на серискиот модел остана мошне близок со концептното возило Takeri. Лимузината со купеовска форма на покривот и должина од 4,87 метри, заедно со комбито што е развиено посебно за европскиот пазар воведуваат техничка револуција во повеќе сегменти.
За максимална ефикасност, каросеријата поседува лесна конструкција, а во погонската спрега работи иновативниот систем i-Eloop, кој ја акумулира енергијата при сопирање или забавување во кондензатор, од кого понатаму се снабдуваат со струја електричните потрошувачи во кабината, како вентилацијата или радиото. Подеднакво се впечатливи и моторите од генерацијата Skyactiv, кои не го следат трендот на смалување на зафатнината и воведување турбонатполнење, туку се водат според принципот на максимална компресија кај бензинците, односно минимална компресија кај дизелите. На тој начин моторите на Mazda постигнуваат предност во потрошувачката, што впрочем отсекогаш било доблест на моделот.