за

Тридецениска разлика: Volkswagen Polo G 40 против Polo GTI

Кога Volkswagen го претстави Polo G 40 во 1985 година, малкумина претпоставуваа дека малечкиот тркач ќе постигне успех. По 29 години, Polo GTI живее култен статус исто како поголемиот брат, Golf GTI.

Со доминантен спојлер напред, впечатливи прагови и заден спојлер во препознатливиот стил на GTI, спортската верзија на Polo верно ја отсликува моќта што се крие под ламарината. Во поглед на перформансите, Polo GTI е блиску до нивото на најбрзиот сериски модел на Polo во историјата, до Polo R WRC. Овој модел послужи како хомологациска основа за рели болидот што ја понесе титулата во светскиот шампионат во рели во последните две сезони.

volkswagen polo g 40 gti 1-4327589

Постои драстична разлика меѓу купе-верзијата на Polo од 1985 година, којашто се разликува од стандардните модели само по двата амблема G 40, и актуелниот Polo GTI. Истото важи и за внатрешноста. На времето беа доволни спортски седишта во каро-дизајн, додека денешниот модел оддава атмосфера што е над стандардите за оваа класа на возила.

Купувачите сепак не се решаваа за купување на G 40 поради неговиот изглед или опремата, туку првенствено поради перформансите. А тие се на завидно ниво и според денешните стандарди. Четирицилиндарецот од 1,3 литар постигнуваше моќност од 113 КС. Со спиралниот компресор во форма на G, од каде што потекнува и ознаката на моделот, Polo пред 29 години повлекуваше убедливо уште од најниски вртежи и се одликуваше со исклучително рамномерно ослободување на моќноста. Спринтот до сто трае помалку од осум секунди, а крајната брзина изнесува 199 km/h.

volkswagen polo g 40 gti 1-4317589

Се разбира дека ниската тежина од само 850 килограми е голема „олеснителна“ околност за високите перформанси на G 40. Актуелниот Polo GTI сепак умее многу подобро. Под хаубата работи 1,8-литарски мотор со турбонатполнење и директно впрскување, со 192 КС и 320 њутнметри. Со оваа моќ, GTI забрзува до сто за 6,7 секунди и продолжува до 236 km/h.

Напишано од Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Alfa Romeo 4C во салонот на Аутомобиле СК

Puzzlephone: Модуларен паметен телефон од Финска