Напливот од нови теренци од премиум марките ја потисна продажбата на класичните бизнис-лимузини. Европските купувачи почесто се решаваат за Mercedes GLC или BMW X3, отколку за E-Class или за серијата 5 во истиот ценовен сегмент.
Премиум теренците од средната класа во првите шест месеци од годинава постигнале раст во продажбата во Европа од близу 25 проценти, со вкупно 242.685 примероци. За споредба, премиум лимузините од вишата класа, чијашто цена е споредлива со теренските модели, за истиот период постигнале близу 220.000 продажби и двојно помал раст.
Голема заслуга за убедливиот скок има и новата генерација на Volvo XC60. Шведскиот теренец гази сигурно по стапките на претходникот и предводи во продажбата во сегментот со 52.147 примероци и раст од 35 проценти. Второто место му припаѓа на Mercedes GLC со 37.545 примероци, трет е Audi Q5 со 31.690 нови сопственици во првото полугодие.
BMW X3 е на петтото место, зад Land Rover Discovery Sport. Но, минхенската марка има уште еден модел во сегментот, купе изведбата X4. „Двојна игра“ има и Mercedes со GLC и GLC Coupe. Шведскиот теренец сепак го задржува првото место дури и кога ќе се соберат продажбите на X3 и X4 или на GLC и неговата купе-варијанта.
Половина милион големи теренци до крајот на годинава
Најголемиот дел од скапите теренци во средната класа се продаваат во Германија и Велика Британија, на коишто отпаѓаат дури 46 проценти. Трет најголем пазар во Европа е Италија, со двојно пониска продажба во споредба со британскиот пазар. Франција е на четвртото, Шпанија на петтото место.
Новиот Volvo XC60 убедливо доминира во својот дел од пазарот, впрочем и претходникот беше најпродаван модел на Швеѓаните на светскиот пазар, а воедно и најпрофитабилен модел. Audi Q5 заостанува поради проблеми со добавувачите за фабриката во Мексико, кои во меѓувреме се надминати.
Производителите постојано „додаваат“ нови модели во сегментот. Во 2019 година пристига Audi Q4, како одговор на GLC Coupe и X4. Една година подоцна следи и електричната верзија на BMW X3. Претстои масовна електрификација во сегментот. Моментно само Volvo и Mercedes нудат плаг-ин хибриден погон во овој сегмент. Заострувањето на еко-нормите ќе доведе до голем број нови модели со електромотор во погонската спрега.
Lexus NX е единствениот модел со класичен хибриден погон во сегментот. Иако е на десеттото место, впечатливиот јапонски теренец се продал во повеќе примероци во хибридната варијанта, отколку XC60 и GLC во нивните плаг-ин варијанти заедно.
Четири од пет продадени модели во целиот сегмент возат со дизел мотор. Но, промените во техниката, предизвикани меѓу другото и од најавените политички мери за потиснување на дизелот, доведоа изведбите со бензински мотор да достигнат удел од 12%, наспроти само 7,4 проценти во првото полугодие лани.
Не е случајно тоа што дури четири премиум марки ќе претстават модели со електричен погон во следните неколку години. Jaguar I-Pace и Audi e-tron пристигаат веќе в година, Mercedes EQ следи во 2019 година, а потоа и електричната верзија на X3.
Топ 10 Најпродавани премиум теренци во средната класа
на европскиот пазар, во првото полугодие од 2017
Марка и модел |
Примероци |
Промена ’16 |
|
1 |
Volvo XC60 |
52.148 |
+35% |
2 |
Mercedes GLC |
37.546 |
+8,9% |
3 |
Audi Q5 |
31.695 |
-5,8% |
4 |
Land Rover Discovery Sport |
25.750 |
-2,8% |
5 |
BMW X3 |
21.551 |
-12% |
6 |
Jaguar F-Pace |
17.112 |
/ |
7 |
Porsche Macan |
14.965 |
+23% |
8 |
Mercedes GLC Coupe |
14.208 |
/ |
9 |
BMW X4 |
11.982 |
-8,3% |
10 |
Lexus NX |
9.590 |
+12% |