Во првите пет месеци од годинава низ светот се продадоа повеќе автомобили отколку во истиот период лани. На првото место на најуспешни автомобилски марки и натаму се наоѓа Toyota. Најголем раст во продажбата има кај Geely, Renault и Mercedes. Корејскиот Hyundai е во голем минус.
Во периодот од јануари до мај, низ светот се продадоа 38,4 милиони автомобили. Тоа претставува раст од 2,4 проценти во споредба со истиот период лани. На шампионската позиција се наоѓа Toyota со 3,6 милиони автомобили (+4,9%). Пазарниот удел на Јапонците изнесува 9,15 проценти, што значи дека речиси секој десетти продаден автомобил низ светот годинава го носи знакот на Toyota.
Volkswagen е втор со 2,7 милиони возила и раст од само 0,5 процент. Пазарниот удел на германската марка изнесува 7,18 проценти. Третото место му припаѓа на Ford, со 2,5 милиони продадени автомобили и пад од 1,6%. Американците држат 6,85 проценти од светскиот пазар.
Кинескиот сопственик на Volvo со неверојатен раст во продажбата од близу 80 проценти
Најголем раст во продажбата имаат забележано кинеската марка Geely, со 447.717 возила или за 76,7% повеќе возила отколку во периодот од јануари до мај лани. Солидно зголемување има и кај индискиот Maruti, кој пласирал 659.462 возила на светскиот пазар (+16,3%). Следи Mercedes со 12,6% и вкупно 1.044.352 продадени возила, како десетти најуспешен производител на автомобили.
Hyundai се соочува со голем пад во продажбата. Во првите пет месеци, корејската марка продала за една десетина помалку автомобили отколку во истиот период лани. Марката во секој случај го држи шестото место на најпродавани марки во светот, пред Chevrolet, Kia и Renault.
Поголемиот раст во продажбата на Honda може да го симне Nissan од четвртото место
Голема неизвесност владее околу четвртото место. Моментно позицијата му припаѓа на Nissan, меѓутоа конкурентот Honda заостанува со тесна разлика и со значително поголем раст во продажбата од 9,9 наспроти 6,3 проценти.
Новите партнери Peugeot и Opel, обајцата се во минус, исто како и третиот во друштвото германски премиум марки, Audi.
Светска продажба на автомобили во периодот од јануари до мај
Марка |
Продадени возила |
Промена во % |
Пазарен удел во % |
|
1 |
Toyota |
3.616.378 |
+4,9 |
9,15 |
2 |
Volkswagen |
2.719.144 |
+0,5 |
7,18 |
3 |
Ford |
2.542.657 |
-1,6 |
6,85 |
4 |
Nissan |
2.129.908 |
6,3 |
5,32 |
5 |
Honda |
2.078.050 |
9,9 |
5,02 |
6 |
Hyundai |
1.749.524 |
-10,6 |
5,19 |
7 |
Chevrolet |
1.566.938 |
-1,1 |
4,20 |
8 |
Kia |
1.133.993 |
-14,4 |
3,51 |
9 |
Renault |
1.060.832 |
11,7 |
2,52 |
10 |
Mercedes |
1.044.352 |
12,6 |
2,46 |
11 |
BMW |
857.572 |
6,0 |
2,15 |
12 |
Peugeot |
839.409 |
-4,6 |
2,33 |
13 |
Audi |
761.973 |
-4,8 |
2,12 |
14 |
Fiat |
691.896 |
4,8 |
1,75 |
15 |
Maruti |
659.462 |
16,3 |
1,50 |
16 |
Mazda |
656.893 |
3,9 |
1,68 |
17 |
Suzuki |
640.326 |
4,1 |
1,63 |
18 |
Changan |
623.853 |
-1,4 |
1,68 |
19 |
Jeep |
592.963 |
-2,0 |
1,61 |
20 |
Wuling |
570.820 |
-1,2 |
1,53 |
21 |
Buick |
560.318 |
-1,7 |
1,51 |
22 |
Opel |
492.732 |
-3,1 |
1,35 |
23 |
Skoda |
485.980 |
1,9 |
1,27 |
24 |
Mitsubishi |
448.177 |
6,2 |
1,12 |
25 |
Geely |
447.617 |
76,7 |
0,67 |