186
23 shares, 186 points

Изгледа како играчка, но големо е колку сите други. Нема каросерија, има цевна рамка. Нема еден мотор, туку четири електромотори со вкупно 600 КС. „Мобиле“ е еден од најсилните електромобили во светот. И умен исто така.

Дури и идејата со тркалата е доволна да привлече внимание. Секое од четирите тркала има посебен погон и врзан е со сопствено управување. На тој начин секое тркало може да се врти независно од другите, а возилото да врти во круг или да паркира странично. Креаторите на Леони, кој уште од 2010 година се движи самостојно низ Брауншвајг, овојпат си поставија друга цел со возилото кое е дел од проектот Mobile. Класичните мотори се заменија со електромотори. Но, тоа е само почетокот.

[one_half]

Целиот проект почна од возило во размер 1:5, кого студентите го држеа за јамка за да не побегне од контрола. Проектот оттогаш напредуваше далеку
Целиот проект почна од возило во размер 1:5, кого студентите го држеа за јамка за да не побегне од контрола. Проектот оттогаш напредуваше далеку

[/one_half]

[one_half_last]Професорот Томас Фитор од Институтот за конструкциска техника ја осмисли носечката рамка на возилото, како основа за флексибилноста на концептот. Во останатите компоненти учествуваа исклучиво студентите од Универзитетот, така што секој дел од возилото практично е дипломска работа. Одделните компоненти прво се развиваа во компјутерска симулација, а потоа се тестираа на пробен модел во размер 1:5. Поголемиот дел од трошоците за развој на возилото во висина од 310.000 евра ги обезбеди самиот Универзитет.[/one_half_last]

[one_half]Иако тоа не се воочува на прв поглед, во возилото се наоѓаат неколку иновативни идеи за автомобилите на иднината. Поради фактот што возилата стануваат сé посамостојни во возењето и со тоа расте обемот на електронски компоненти во нив, безбедноста станува примарен фактор. Автомобилите мора сами да поседуваат безбедносен концепт, во случај возачот да не е во состојба да интерверира при опасност. За безбедноста да се тестира на највисоко ниво, научниците и студентите го направија најсилниот електромобил што може, под мотото – ако функционира тука, ќе функционира и кај послабите автомобили.[/one_half]

[one_half_last][/one_half_last]

Денешните автомобили имаат механичка или хидраулична врска на воланот и сопирачките со тркалата. Возачот и натаму самостојоно го управува возилото. Разликата кај автомобилите од иднината е во тоа што кај нив воланот се наоѓа на оска, што завршува во празно. Нејзиното вртење го следат сензори и го пренесуваат тоа до соодветните компоненти. Исто функционираат педалите за гас и за сопирање. Функционирањето на овој автомобил зависи само од волјата на електрониката.

Торбен Штолте, научен соработник на Институтот за регулациска техника го користи дисплејот преку кој се контролираат функциите на возилото
Торбен Штолте, научен соработник на Институтот за регулациска техника го користи дисплејот преку кој се контролираат функциите на возилото

Конвенционалните решенија повеќе се ориентираат на безбедноста. Во случај да откаже електромоторот, постои втор систем за управување кој ја презема задачата. Наспроти тоа, проектот Mobile го користи фактот што постојат вкупно четири погони и управувања за тркалата, кои што се поврзани со интелигентна врска. Доколку откаже некоја компонента и тркалото остане во мирување, другите тркала соодветно си ги прераспределуваат задачите и овозможуваат возилото да отиде до сервис.

Целта на развојот на возилото беше електрониката да добие свест за усогласеноста на работата на електронските и механичките компоненти. Mobile има разум на возач
Целта на развојот на возилото беше електрониката да добие свест за усогласеноста на работата на електронските и механичките компоненти. Mobile има разум на возач

Mobile може уште повеќе од тоа. Постоечките електромотори се приспособуваат според ситуацијата. Притоа, возилото е тоа што решава, а не возачот. При брзо возење, на пример, задните тркала може да се движат поинаку отколку при побавно возење, затоа што инаку возилото би станало нестабилно за управување. Електрониката ја проценува позицијата и брзината, како и можниот ризик при секоја акција и решава соодветно на тоа.

Универзитетот веќе го совлада автономното возење со нивниот „Леони“, кој од 2010 година вози сам низ Брауншвајг. Проектот мобиле е унапредување на концептот до фаза на интелигенција
Универзитетот веќе го совлада автономното возење со нивниот „Леони“, кој од 2010 година вози сам низ Брауншвајг. Проектот мобиле е унапредување на концептот до фаза на интелигенција

За разлика од прототипот „Леони“, кој самостојно ги препознава патот, средината и сообраќајните знаци и дополнително ги познава сообраќајните правила, за да може самостојно да се движи по улиците, проектот Mobile се посветува на интерна автономија. Возилото разбира како меѓусебно функционираат електронските и механичките компоненти, свесно е за моќта и за ризиците, како и за фактот што возачот има релативно ограничени можности да интервенира во комплексната електроника.


Like it? Share with your friends!

186
23 shares, 186 points
djakonov

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730