171
22 shares, 171 points

Пластиката во новите генерации автомобили сé почесто се заменува со природни материјали како коноп, памук, волна, лен, кокос, егзотични материјали како кенаф, и секако, дрво. Овие материјали најчесто се користат на места што не се видливи, но обемот на нивната примена во автомобилите ќе изненади многумина.

Влакна од листови од ананас во замена за кожа на седиштата, арматурна табла изработена од коноп, а зад неа поставен кенаф, растение од родот хибускус. Индустријата обемно користи суровини од обновливи извори за вградување во денешните автомобили. Бројни се предностите во споредба со вештачките материјали полиетилен, полипропилен, полистирол или полиестер, коишто ги познаваме под заедничкото име – пластика.

Суровините од обновливи извори можат да се експлоатираат речиси бесконечно, добро изолираат, разградливи се по природен пат и не пукаат при евентуален судир, што би можело да ги повреди патниците. Покрај тоа, природните материјали се полесни, подобро се рециклираат, попријатно е чувството при допир и не избледуваат со стареењето.

Кенаф, волна, европски еукалиптус, лисја од маслиново дрво

Околу една петина од деловите во електричниот автомобил BMW i3 потекнуваат од рециклирање, додека 80 проценти од материјалите во видното поле на возачот потекнуваат од обновливи извори. Тука спаѓаат кенаф, европски еукалиптус, волна. Екстракт од лисја од маслиново дрво се користат како штавило во замена за хемиските препарати.

Од рециклирана пластика од стари акумулатори или браници се изработуваат поткрилата, подот или каблите, при што е суштинско материјалите да поседуваат ист квалитет како појдовните. Volkswagen користи коноп, кенаф, хартија, целулоза, памук и дрво за компоненти во сериското производство, коишто се вградуваат на пример во облогите на вратите и багажникот. Во актуелниот Golf се вградуваат над сто материјали од обновливи извори.

Миризбата и континуираното снабдување се главните предизвици

Меѓу главните проблеми со коишто се соочуваат производителите е миризбата на овие материјали, но и тоа се надминува со посебни технолошки постапки. Друг проблем е обезбедувањето континуитет во снабдувањето, затоа што најразличните влијанија од животната средина можат да го попречат синџирот на добивање суровини, а со тоа и испораката до производителите.

Природните материјали мора да се отпорни на механички влијанија, влажност, топлина, ултравиолетови зраци и на дејство на хемиски средства. За тоа да се постигне, во производството на компонентите за автомобили се користи напредна технологија за компензирање на варијациите во квалитетот на суровините. Развојот на нови материјали не запира. Моментно се истражува со сендвич-конструкции на база на дрво и со премази за заштита од корозија врз биолошка база.

Премиум-марките се предводници во примената на природните материјали

Во облогите на вратите и на кабината во моделите на Mercedes се применуваат влакна од дрво или коноп во комбинација со смола. Премиум-марката вградува најширок дијапазон на природни материјали, вклучувајќи кокосови влакна, лен, памук или целулозни влакна, обично во подрачјата што не се видливи. За обложување на моторот се користи биополимер, изработен од полиамид од рицинусово семе.

Toyota користи обновливи суровини уште од 2001 година, за делови за вградување во праговите, облогите на вратите и за полнење на седиштата. Задната полица, таванот, теписите и облогите на седиштата веќе одамна не се произведуваат од вештачки материјали. Кај хибридниот модел Sai, којшто е достапен само на јапонскиот пазар, четири петини од површините во кабината се изработени од обновливи суровини. Био-гума се користи за вакумските црева, а од истиот материјал наскоро ќе се изработуваат и цревата за сопирачките и за напојувањето со гориво.

Примената на материјали од овновливи извори не се должи само на еколошката свест на производителите. Европската директива за стари возила пропишува 85 проценти од материјалите да можат да се рециклираат и да се искористуваат со 95 проценти.


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

171
22 shares, 171 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3743