164
21 shares, 164 points

Добавувачот ZF разви систем што може да ги спречи незгодите меѓу возилата и пешаците или велосипедистите. За системот да функционира, потребни се паметен телефон, апликација и мрежа.

Денешната генерација оди со наведната глава – затоа што гледа во мобилниот телефон. Жаргонски, тоа се „смомби“, како кованица од смартфон и зомби. Но, поради одвлекувањето на вниманието, при движењето со мобилен в рака честопати се доаѓа во опасна ситуација. Дури и Светската здравствена организација подигна аларм заради растечкиот број незгоди што се предизвикани од користењето на мобилните.

Половина од 1,25 милион жртви во сообраќајот во светот секоја година, отпаѓа на незаштитените учесници во сообраќајот, односно на пешаци, велосипедисти и слично. Добавувачот на производителите на автомобили ZF најде решение, коешто функционира едноставно и без потреба од поставување дополнителна инфраструктура. За нивниот систем да функционира потребни се само мобилен телефон, апликација и мрежа. Принципот е едноставен: Телефонот на пешакот и телефонот на возачот се поврзани на мрежа и комуницираат меѓусебно преку „податочниот облак“. Кога апликацијата што е инсталирана во обата уреди ќе препознае опасност од незгода, следи предупредување за пешакот и за возачот. Системот функционира и со таблет или паметен часовник.

Точноста на апликацијата во мрежа 5G изнесува помалку од половина метар

Предноста е во тоа што системот гледа и „зад агол“ и реагира уште пред опасноста да се создаде. За лоцирање на учесниците во сообраќајот, софтверот го користи сигналот од сателитската навигација, од сензорите во уредите и координатите од GSM. Точноста моментно изнесува три метри, но со мрежа 5G таа може да се сведе на помалку од половина метар. Брзината на реакција изнесува меѓу 100 и 150 милисекунди, што е практично без доцнење.

Развојот на технологијата до сериска зрелост се очекува да трае уште половина година. Досега се изминати осум месеци во „тренирање“ и тестирање, додека софтверот научи да распознава движење на автомобил, на пешак или велосипедист. Софтверот постојано учи, собира нови податоци.

За изумот на ZF се заинтересирани повеќе производители на автомобили, но и производители на мобилни навигациски уреди и софтвер. Во иднина, системот би можел да иницира и нагло сопирање на возилото во случај на опасност. Според ZF, со оваа технологија може да се спречат околу 50 проценти од незгодите, односно до 80 проценти, доколку се изгради и дополнителна инфраструктура покрај патиштата и во возилата.


Ти се допаѓа? Сподели со пријателите!

164
21 shares, 164 points
Дарко Јаконов

Објавува текстови за автомобилизам од 1994 година, дел од оригиналната постава на магазинот Ауто Плус на Томислав Биљарац, главен уредник на првото лиценцирано издание на Ауто Билд Македонија, член на жирито за избор на европски автомобил на годината Ауто 1 на групацијата магазини Ауто Билд, во 2013 година ја основа Аутомедиа.

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730