170
22 shares, 170 points

Електронските системи значително ги подобрија безбедноста и комфорот во модерните автомобили. Но, тие се претешки, повеќе дури и од моторот. На автомобилите им следува уште една тешка диета.

Карбонот и алуминиумот станаа непроценливо добро за производителите на автомобили. Со овие материјали се намали тежината на новите генерации на возила, а со тоа и потрошувачката на гориво. На крајот, се намали и емисијата на СО2, што на производителите им овозможи да ги задоволат строгите норми за издувни гасови на ЕУ.

Сите марки се подложија на новата диета, со примена на лесни материјали. Но, на автоиндустријата ѝ претстои следната диета, намалувањето на тежината на електрониката. Модерните осумцилиндарски мотори тежат околу 130 килограми. Во споредба со тоа, електрониката спаѓа во екстра тешка категорија. Во автомобилите денес се вградуваат околу 100 електронски контролни единици. Ако на нивната тежина се додадат и сите кабли во возилото, лесно се доаѓа до тежина од 250 килограми. Само каблите тежат меѓу 50 и 60 килограми.

Прво ќе се смалува тежината на хардверот, односно производителите ќе се соочат со предизвикот на смалување на бројот на електронски контролни единици. Преостанатиот хардвер ќе извршува повеќе функции истовремено, на пример ќе опфати неколку различни системи за асистенција. Со смалувањето на бројот на компоненти ќе се смалат и кабелските врски, односно ќе се поедностави архитектурата на електронската мрежа во возилата.

Решение во процесори со повеќе јадра

Тоа што е стандард во денешните лаптопи и паметни телефони, во иднина ќе се применува и во автомобилите. Електронските контролни единици ќе можат да извршуваат повеќе функции истовремено со помош на т.н. повеќејадрени процесори. Овие „мултијадрени“ процесори ќе ја зголемат ефикасноста на контролните единици, како и на електронските системи во автомобилите.

Техничарите очекуваат да смалат 50 проценти од тежината на електрониката, вклучувајќи и смалување на самите кабли. Бакарот е идеален за проводници на електрична струја, поради добрата спроводливост и флексибилноста. Но, бакарот е скап и тежок. Исто како во каросеријата, инженерите пронајдоа алтернатива за изработка на каблите во алуминиумот. Проблемот е во тоа што алумниумските кабли не ја пренесуваат струјата толку добро како бакарот. Низ нив „протекува“ само половина од струјата, но тие тежат трипати помалку во споредба со класичните бакарни кабли.


Like it? Share with your friends!

170
22 shares, 170 points
djakonov

0 Comments

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/automedi/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730